هوک: نباید به ایران اجازه حمله به عربستان بواسطه متحدانش داده شود

© AFP 2023 / Andrew Caballero-Reynoldsهوک: نباید به ایران اجازه حمله به عربستان بواسطه متحدانش داده شود
هوک: نباید به ایران اجازه حمله به عربستان بواسطه متحدانش داده شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه ایالات متحده جلوگیری از حمله به عربستان سعودی توسط متحدان ایران را ضروری دانست.

به گزارش اسپوتنیک، برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه ایالات متحده در دیدار خود با مشاور امنیت ملی عربستان سعودی در ریاض با محوریت موضوع "تهدید از جانب ایران" اظهار داشت که ایالات متحده مقاومت در برابر نیت ایران به منظور استفاده از متحدان خود برای حمله به عربستان سعودی را ضروری می‌داند.
پیشتر، وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که هوک در سفر به کشورهای شبه جزیره عربستان در مورد اقدامات ایران با نمایندگان عربستان سعودی، امارات متحده عربی، عمان، کویت و بحرین مذاکره خواهد نمود.

پاسخ وزارت خارجه ایران به ادعای هوک - اسپوتنیک ایران
پاسخ وزارت خارجه ایران به ادعای هوک

هوک گفت: "مقاومت در برابر اهداف ایران در جهت استفاده از متحدان خود برای حمله به عربستان سعودی و بی ثبات کردن منطقه لازم است. اگر ما در رویارویی با ایران در یمن موفق نشویم، تهدید برای آغاز یک درگیری منطقه‌ای در خاورمیانه افزایش خواهد یافت."
وی گفت که ایالات متحده هر کاری برای از بین بردن تنش‌ها با ایران و بازگرداندن سیستم بازدارنده در منطقه انجام می‌دهد. "کمپین فشار بر تهران نتیجه داده و ایران ضعف خود را حس می‌کند. تحریم هایی که توسط ما اعمال شده است، رژیم ایران را از امکان استفاده از درآمد ده ها میلیارد دلاری خود برای حملات مستقیم یا غیرمستقیم محروم کرده است."
با این حال، هوک ایران را به مسئول تنش در منطقه به دلیل امتناع از ابتکارات دیپلماتیک متهم کرد. رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه ایالات متحده افزود: "تلاش های دیپلماتیک واشنگتن منجر به این شده است که به ایران اجازه پاسخ دادن با استفاده از نیروی نظامی داده نمی‌شود. ایران باید به تلاش های دیپلماتیک ما از طریق کانال‌های دیپلماتیک پاسخ دهد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала