گزارش و تحلیل

خدا رحم کرد فتوشاپه

© AP Photo / Cliff Owenخدا رحم کرد فتوشاپه
خدا رحم کرد فتوشاپه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آقای برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در تازه ‌ترین اظهار نظر خود، مقامات ایران را به فریبکاری در راستای بزرگنمایی دستاوردهای دفاعی و پنهان‌کاری درخصوص نیات واقعی خود متهم کرده است.

وی در پیامی ویدئویی گفته: ایران صحنه‌های پرتاب موشک خود را با فتوشاپ درست کرده تا به این ترتیب توانایی‌های موشکی خود را به رخ بکشد.
آقای هوک در ادامه اظهارات خود می‌افزاید: ایرانی‌ها تصاویر هواپیماهای قدیمی را هم دستکاری کرده‌اند تا آنها را به جای جت جنگنده رادارگریز جا بزنند.
بسیار خوب، اگر آمریکایی ها چنین باور دارند ایرانی ها هم می گویند شما درست می گویید پس حالا چرا اینهمه هیاهو در باره برنامه موشکی ایران راه انداخته اید؟
آقای ظریف هم با طعنه گفته بود: "خواهیم دید".
ظاهرا صحبت های آقای برایان هوک دو کلمه بیش برای ایرانی ها ارزش پاسخ دادن نداشت.
اصلا شاید بد نباشد به صحبت های آقای هوک هم اضافه کنیم اصلا شاید کل برنامه هسته ای ایران و تعداد سربازهای ایرانی که در نمایش های نظامی حضور پیدا می کنند وهمه توانمندی های نظامی ایران نیز فتوشاپ هستند و ایرانی ها فناوری ای 

واکنش ایران به دیدار برایان هوک با اعضای شورای امنیت - اسپوتنیک ایران
واکنش ایران به دیدار برایان هوک با اعضای شورای امنیت
را دارند که بر اساس آن در مقابل وابسته های نظامی خارجی که به تماشای رژه های نظامی می آیند ورد می خوانند و اینها تصاویر فتوشاپی را به عنوان واقعیت می بینند.

شاید هم بشود همپیمانان ایران در منطقه را نیز فتوشاپ دانست و آمریکایی ها و اسرائیلی ها اطمینان یابند که اصلا شکست داعش در منطقه فتوشاپ بوده و موفقیت های همپیمانان ایران در سوریه هم فتوشاپ بوده.
مثلا می توان همچنین تصور کرد که مقاومت مردم یمن در مقابل همپیمانان آمریکا هم فتوشاپ بوده و اصلا هواپیماهای بدون سرنشین انصار الله هم فتوشاپ است اصلا حمله ای بر علیه لوله های نفت ینبع انجام نشده.
خوب پس می توان گفت دلواپسی آمریکایی ها و اسرائیلی ها و اروپایی ها نسبت به توانمندی فتوشاپی ایران هم یک توهم بیش نیست و چه دلیلی دارد که اینها کل جهان را درگیر یک توهم کرده اند؟
جالب اینکه آمریکا این همه سرباز و کشتی جنگی و ناو هواپیما بر و… به منطقه خاورمیانه فرستاده تا با توهم فتوشاپی ایران مقابله کنند.
از آن با حال تر اینکه برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس چند صد ملیارد دلار تسلیحات از آمریکا خریده اند تا با چند تا تصویر فتوشاپی مقابله کنند.
حالا یک چیز دیگر هم هست، ایرانی ها آنقدر هنرمند هستند که با فتوشاپ توانسته اند پایگاه های داعش در دیر الزور را منهدم کنند.
این همه مقامات آمریکایی از اینور دنیا به آنور دنیا سفر می کنند تا با تصاویر فتوشاپی ایران مقابله کنند.
قبلا هم یکی از رسانه های ایران تصاویری را از پرواز هواپیمای بدون سرنشین ایرانی بر فراز یک ناو هواپیما بر آمریکایی منتشر کرده بود که آمریکایی ها گفتند فتوشاپه، عجب امکاناتی داره این فتوشاپ و ما نمی دانستیم؟
فقط یک سوال، چرا پس این همه مردم ایران را به خاطر تصاویر فتوشاپی تحریم می کنید؟

برایان هوک: اگر ایران حمله کند، آمریکا با نیروی نظامی واکنش نشان خواهد داد - اسپوتنیک ایران
برایان هوک: اگر ایران حمله کند، آمریکا با نیروی نظامی واکنش نشان می دهد
خدا رحم کرد همه اینها فتوشاپه!
اگه فتوشاپ نبود می خواستند چه کار کنند؟
شاید احتمالا می خواستند مردم ایران را نیست و نابود کنند.
به هر حال تصور کنید آنکه از تصاویر فتوشاپی اینقدر واهمه دارد وقتی با واقعیت های تلخ مواجه شود وبفهمد که اینها خواب و خیال نبود بلکه واقعیت بود می خواهد چه کار می کند؟
شاید هم این توهم زدگی آمریکایی ها به این دلیل است که برای تسلیحاتشان با فتوشاپ بازارگرمی می کنند که چند صد ملیارد دلار سر دیگران کلاه بگذارند و فکر می کنند بقیه هم اینجوری هستند.
می توان توقع داشت ناکامی تسلیحات آمریکایی در مقابله با تسلیحات دست ساز فلسطینی ها و یمنی ها و… نشان از آن دارد هیچ بعید نیست که تسلیحات آمریکایی که به کشورهای منطقه فروش می رود یک کلاه گشاد بیش نباشد و کشورهای خریدار ملیاردها دلار بابت تسلیحات فتوشاپی هزینه می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала