سفر برایان هوک به خاورمیانه و اروپا با محوریت ایران

© AFP 2023 / Andrew Caballero-Reynoldsسفر برایان هوک به خاورمیانه و اروپا با محوریت ایران
سفر برایان هوک به خاورمیانه و اروپا با محوریت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران برایان هوک ۱۹ ژوئن به خاور میانه سفر می کند.

به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه در اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه آمریکا آمده است که هوک در این سفر در خصوص ایران بحث و گفتگو کرده و اطلاعات جدیدی را در ارتباط با تهدیدات از جانب تهران به منطقه ارائه می دهد.
در این اطلاعیه آمده است: «هوک دیدارهای دوجانبه در عربستان، امارات متحده عربی، کویت، عمان و بحرین خواهد داشت. نماینده ویژه آمریکا تهدیدات ایران در منطقه شامل حمله اخیر به دو نفت کش در دریای عمان را بحث و بررسی می کند.
خاطر نشان می شود که پس از آن هوک به اروپا خواهد رفت و در پاریس با همتاهای خود از بریتانیا، آلمان و فرانسه دیدار خواهد داشت. موضوع مورد بحث آنها نیز ایران خواهد بود.
گفتنی است، روز پنج شنبه 13 ماه ژوئن، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده پس از نجات به بندر جاسک ایران انتقال یافتند. ایالت متحده آمریکا، ایران را مسئول حمله به تانکرهای نفتی در خلیج عمان می داند، کشورهای بریتانیا و عربستان سعودی نیز با آمریکا در این خصوص هم عقیده هستند. در عین حال، وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را خلاف واقعیت می داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала