مهلتی برای مرگ تمام جانداران روی زمین

CC0 / Pixabay / مهلتی برای مرگ تمام جانداران روی زمین
مهلتی برای مرگ  تمام جانداران روی زمین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2021
اشتراک
دانشمندان ناسا و دانشگاه توهو در ژاپن دریافته اند که زمین در یک میلیارد سال آینده جو غنی از اکسیژن خود را از دست خواهد داد و باعث مرگ تقریباً تمام حیات کره زمین خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله Nature Geoscience، طول عمر انسانها از طریق مدل سازی مشخص شد و نشان می دهد که زمین تا 1 میلیارد سال دیگر وجود خواهد داشت.

افزایش دمای زمین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2018
زمین، گلخانه مرگ

محققان با در نظر گرفتن عواملی مانند آب و هوا، فعالیت های زمین شناسی، فرآیندهای بیولوژیکی و فعالیت های خورشیدی، شبیه سازی زمین را ایجاد کردند. معلوم شد که با گرم شدن خورشید، محتوای دی اکسید کربن در جو به دلیل جذب گرما توسط مولکول های دی اکسید کربن و تخریب آنها شروع به کاهش می کند. لایه ازن نیز از بین خواهد رفت و زمین نابود خواهد شد.
وقتی سطح دی اکسید کربن به زیر مقدار بحرانی برسد که حدود 10 هزار سال طول خواهد کشید، گیاهان دیگر قادر به پشتیبانی از فرآیند فتوسنتز نخواهند بود و از بین می روند. اکسیژن موجود در جو نیز کاهش می یابد که برای همه حیوانات خشکی و دریایی ضرر خواهد داشت. در عین حال، انتشار متان شروع می شود که باعث ناپدید شدن موجودات زنده می شود. فقط میکروارگانیسم های بی هوازی بر روی زمین باقی می مانند، که مشابه زیست کره زمین قبل از ظهور موجوداتی مانند انسان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала