علت اصلی مرگ میلیون ها نفر در جهان معلوم شد

© AP Photo / Andy Wongعلت اصلی مرگ میلیون ها نفر در جهان معلوم شد
علت اصلی مرگ میلیون ها نفر در جهان معلوم شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک تیم بین المللی از دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که 30.8 میلیون نفر فقط از سال 2000 تا 2016 بر اثر آلودگی هوا در چین جان خود را از دست داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در مقاله ای منتشر شده در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences اعلام شده است.

پژوهشگران با مطالعه تصاویر ماهواره ای ناسا میزان آلودگی جو زمین را در مناطق مختلف چین تعیین کردند. آنها غلظت ذرات PM2.5 را اندازه گیری کردند که قطر آنها کمتر از 2.5 میکرومتر است. متخصصان همچنین داده های حاصله از طریق نظارت بر میزان انتشار گازها از ایستگاه های زمینی و نقشه های محل استقرار کارخانه ها و بزرگراه ها را تجزیه و تحلیل کردند. دانشمندان برای شناسایی میزان مرگ های زودرس ، از نتایج مطالعاتی که میزان مرگ و میر را با درجه آلودگی جوی پیوند می دهد ، استفاده کردند.

علت مرگ یک نفر از هر هشت نفر در اروپا مشخص شد - اسپوتنیک ایران
علت مرگ یک نفر از هر هشت نفر در اروپا مشخص شد

محاسبات نشان داد که سالانه بین 1.5 تا 2.2 میلیون نفر در چین به دلیل غلظت بالای PM2.5 در دوره بین سال های 2000 و 2016 جان خود را از دست می دهند. علاوه بر این ، قرار گرفتن در معرض غلظت های زیاد ذرات ریز می تواند منجر به انبوهی از مشکلات برای  سلامتی شود و کیفیت زندگی افرادی را که در معرض تاثیر گذاری مداوم این ذرات قرار دارند کاهش دهد.

نتایج حاصله با یافته های دانشمندان پژوهشکده شیمی ماکس پلانک در آلمان مطابقت دارد که طبق آن آلودگی هوا در  جهانی ​​باعث کاهش عمر انسان ها به طور متوسط به میزان سه سال شده و سالانه به مرگ زودرس 8.8 میلیون نفر در جهان منجر می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала