حمایت سنای ایالات متحده از پروژه کمک به اوکراین و اسرائیل

© Fotolia / Pozdeevvs سنای آمریکا
 سنای آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2024
اشتراک
س از شمارش آرا، لایحه 95 میلیارد دلاری 60 رای لازم را از سناتورها دریافت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سنای آمریکا پس از رای گیری، از لایحه کمک خارجی به اوکراین و اسرائیل بدون اختصاص پول برای امنیت مرزها حمایت کرد.
پس از شمارش آرا، لایحه 95 میلیارد دلاری 60 رای لازم را از سناتورها دریافت کرد. بنابراین این لایحه برای تصویب در مجلس سنا به رای گیری عمومی گذاشته می شود. در صورتی که بر اساس نتایج رای گیری اصلی، این سند به تصویب سناتورها برسد، برای بررسی به مجلس نمایندگان می رود.
سناتورهای آمریکایی روز چهارشنبه لایحه ای را برای تخصیص بودجه برای کمک به اوکراین و اسرائیل بدون اختصاص بودجه برای تقویت امنیت مرزهای جنوبی ایالات متحده دریافت کردند.
رهبری دموکرات سنا ابراز امیدواری کرد که به این ترتیب، حداقل بخشی از درخواست ریاست جمهوری از حمایت اپوزیسیون جمهوریخواه در کنگره برخوردار می شود.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2024
گزارش و تحلیل
حمایت آمریکا از اوکراین و اسرائیل از جیب مالیات دهندگان
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد ضدحمله آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
در 24 فوریه، چین یک طرح 12 ماده ای برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین ارائه کرد. پیشنهادات اصلی پکن از سرگیری مذاکرات صلح و توقف درگیری ها بود. چین از طرفین خواست تا به حاکمیت همه کشورها با رعایت منشور سازمان ملل احترام بگذارند و ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارند.
همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد، وزارت امور خارجه آمریکا باید به این نکته توجه کند که سلاح های عرضه شده به اوکراین، سر از بازار سیاه و نه تنها در اروپا، بلکه در سایر قاره ها درآورده است.
بانک های آمریکا کمک مالی روسیه به برنامه ضدسرطان را مسدود کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2024
واکنش غول های جهان به توقیف دارایی های روسیه در آمریکا چگونه خواهد بود؟
وزارت دفاع روسیه بارها اعلام کرده است که رژیم کی‌یف از مزدوران خارجی به‌عنوان "گوشت دم توپ" استفاده می‌کند و ارتش روسیه به نابودی آنها در سراسر اوکراین ادامه خواهد داد. کسانی که برای پول جنگیدند در بسیاری از مصاحبه‌ها اعتراف کردند که ارتش اوکراین اقدامات خود را به خوبی هماهنگ نمی‌کند و شانس زنده ماندن در نبردها کم است، زیرا شدت درگیری در اوکراین با افغانستان و خاورمیانه که آنها به آن عادت کرده‌اند، قابل مقایسه نیست.
مسکو بارها اعلام کرده است که کمک‌های نظامی غرب برای کی‌یف هیچگونه نتیجه خوبی ببار نمی آورد و فقط درگیری را طولانی‌تر می‌کند. هرگونه نقل و انتقال سلاح می تواند به هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل ‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала