واکنش غول های جهان به توقیف دارایی های روسیه در آمریکا چگونه خواهد بود؟

© Flickr / Steve Rhodesبانک های آمریکا کمک مالی روسیه به برنامه ضدسرطان را مسدود کردند
بانک های آمریکا کمک مالی روسیه به برنامه ضدسرطان را مسدود کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2024
اشتراک
مشاور سابق رئیس پنتاگون معتقد است، اگر غرب دارایی های روسیه را تصرف کند، بسیاری از کشورها ذخیره سازی ذخایر خود را در ایالات متحده متوقف خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ داگلاس مک گرگور در مصاحبه ای با روزنامه نگار استفان گاردنر گفت: "گوش کنید، ما قصد داریم 300 میلیارد دلار دارایی متعلق به روسیه را مصادره کنیم و سپس به طور غیرقانونی آنها را به اوکراین، رژیم جنایتکار زلنسکی منتقل کنیم. فقط خود را به جای هند، چین، برزیل، عربستان سعودی تصور کنید، می بینید که چه اتفاقی می افتد. چرا باید وجوه خود را در خزانه داری ایالات متحده نگه دارند؟"
به نظر او، واشنگتن با اقداماتش خود را به دام بزرگی می اندازد. مک گرگور معتقد است آن کشورهایی که در اوراق قرضه دولتی آمریکا سهم داشتند به زودی به طور انبوه از شر آن خلاص خواهند شد.
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، اتحادیه اروپا و کشورهای G7 تقریبا نیمی از ذخایر ارزی روسیه را به میزان حدود 300 میلیارد یورو مسدود کردند. تقریباً 200 میلیارد در اتحادیه اروپا است که عمدتاً در حساب های Euroclear بلژیکی، یکی از بزرگترین سیستم های تسویه حساب در جهان است. در پایان ماه اکتبر، سپرده بین المللی Euroclear گزارش داد که در 9 ماه سال 2023 حدود 3 میلیارد یورو سود بابت سرمایه گذاری در دارایی های تحریم شده روسیه به دست آورده است.
کرملین اعلام کرد که اتخاذ چنین تصمیماتی "گام دیگری در نقض تمامی قواعد و هنجارهای حقوق بین الملل خواهد بود." وزارت امور خارجه روسیه مسدود کردن دارایی های این کشور در اروپا را سرقت خواند و خاطرنشان کرد که بروکسل نه تنها دارایی های افراد حقیقی، بلکه دارایی های دولتی روسیه را نیز هدف قرار داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала