گزارش و تحلیل

معرفی ظرفیت های گردشگری سنت ‌پترزبورگ در ایران

© Sputnik / Alexey Danichev راهنمای گردشگری شهر سن پترزبورگ
راهنمای گردشگری شهر سن پترزبورگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2023
اشتراک
رویداد معرفی ظرفیت های گردشگری سنت پترزبورگ از دهم تا چهاردهم تیر ماه در ایران برگزار شد، میزبان این رویداد دو شهر اصفهان و شیراز بودند که با ظرفیت‌های گردشگری شهر تاریخی سنت پترزبورگ آشنا شدند، این رویداد با همکاری مرکز توسعه تجارت ایران در سن پترزبورگ و سازمان توسعه تجارت میزبانی شد.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران دوشنبه، دومین روز از رویداد معرفی ظرفیت های گردشگری سنت پیترزبورگ برای افزایش شمار گردشگران ایرانی در این شهر تاریخی با حضور جمعی از فعالان بخش خصوصی و دولتی در حوزه گردشگری در هتل عباسی اصفهان برگزار شد.
در این نشست 15 شرکت روس در حوزه گردشگری و هتل داری حضور داشتند و مقامات دولتی و فعالان حوزه گردشگری دو کشور از جمله علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، حسین نصر رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان اصفهان، جولیا ژگویاوا، نماینده کمیته گردشگری و توسعه توریسم شهر سنت ‌پترزبورگ، درباره روابط ایران و روسیه در زمینه گردشگری سخنرانی کردند.
همچنین نشست‌های B۲B نمایندگان حوزه گردشگری و فعالان دفاتر خدمات مسافری دو طرف هم در همین هتل برگزار شد.
بر اساس مذاکرات انجام شده هیات روسی علاقه‌مندی خود را به فراهم کردن شرایط برای سفر گردشگران ایرانی و برپایی تورهای متنوع اعلام کرده و همچنین جاذبه های گردشگری شهر سنت ‌پترزبورگ از جمله موزه ها، هتل ها و آثار و بناهای تاریخی، مراکز آموزش عالی، پل های متعدد و جغرافیای مدرن شهر به همراه رستوران ها و غذاهای محلی نیز در این نشست به فعالان حوزه گردشگری معرفی شدند. در ادامه شرکت‌های روس آمادگی خودم جهت بازاریابی گردشگری و اعزام گردشگران روس به ایران را به طرفهای متناظر ایرانی نوید دادند.
Участница выставки демонстрирует изделие из кожи на одном из стендов на выставке иранского искусства в рамках проекта Обменные культурные мероприятия России и Ирана на ВДНХ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2023
لمس زیبایی‌های هنر ایرانی در قلب روسیه +ویدئو
در پایان دومین روز از این رویداد 4 روزه که از دهم تا چهاردم تیرماه 1402 در اصفهان برگزار شد، بخش خصوصی و نمایندگان تشکل‌های تخصصی گردشگری ضمن ارائه نقطه نظرات خود و تشریح ظرفیت‌های موجود با طرف روسی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
در سومین روز از پروژه گردشگری کمیته توسعه گردشگری سنت پترزبورگ "نمایش راه" در شهر شیراز نشست معرفی فرصت‌های گردشگری سن پترزبورگ به معرفی شرکت ها، مراکز گردشگری و همتایان ایرانی در استان فارس رسید.
افتتاحیه این مراسم با سخنرانی دکتر اسدی شهردار شیراز انجام شد ایشان ضمن خیرمقدم به میهمانان روس به معرفی فرصت‌ها و توانمندی های گردشگری شیراز بعنوان شهر فرهنگ، تاریخ و ادبیات پرداختند.
در ادامه جناب آقای علوی مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با توصیف کامل ظرفیت های استان خواستار همکاری جدی طرفین با یکدیگر در راستای تقویت گردشگران ورودی شدند.
این رویداد ارزشمند میزبان دکتر شیبانی فرماندار شهر شیراز، دکتر شریفی مدیرکل سرمایه گذاری استانداری و سایر مقامات محلی از شورای شهر، اتاق بازرگانی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала