لمس زیبایی‌های هنر ایرانی در قلب روسیه +ویدئو

© Sputnik / Kristina Kormilitsyna /  مراجعه به بانک تصاویر Участница выставки демонстрирует изделие из кожи на одном из стендов на выставке иранского искусства в рамках проекта "Обменные культурные мероприятия России и Ирана" на ВДНХ
Участница выставки демонстрирует изделие из кожи на одном из стендов на выставке иранского искусства в рамках проекта Обменные культурные мероприятия России и Ирана на ВДНХ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2023
اشتراک
برنامه های هفته فرهنگی ایران در روسیه روز سه شنبه با افتتاح نمایشگاه هنرهای ایرانی در مجموعه نمایشگاهی ودنخا مسکو کار خود را آغاز کرد.
نمایشگاه هنرهای ایرانی در ساختمان پنج طبقه "کارگر و کشاورز" برای علاقه مندان به زیبایی ها و فرهنگ و سنت ایرانی دایر است. در این نمایشگاه هنرمندان در رشته های نگارگری، تذهیب، معرق، خاتم کاری، قلم زنی، فیروزه کوبی، حکاکی چرم، ساخت زیورآلات، قلم کاری، پوشاک اقوام، سفال و سرامیک، عکس، مجسمه سازی، فرشبافی، بافت گلیم و نقاشی خط حضور دارند.
دو هنرمند زن ایرانی حاضر در این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک از هنر خود می گویند:
نازیلا بمانیان، مدرس، تولید کننده و صادرکننده معرق چوب می گوید با گذاشتن تکه های مختلف چوب در کنار هم بدون هیچ رنگ و نقاشی هنر معرق چوب را به وجود می آورد.او ۲۸ سال است که به این هنر مشغول است و آثارش در موزه های کشورهای مختلف قرار دارد. این هنرمند ایرانی درآینده مشتاق دیدار هنرجویان روس در گالری خود است.
ژیلا عرب زاده، فرزند هنرمند فرشباف مشهور ایرانی رسام عرب زاده از ۹ سالگی به هنر فرشبافی مشغول است و تقریبا ۴۴ سال است که در این حوزه فعالیت می کند. هنر فرشبافی را از پدرش آموخته است. امیرعلی رسام عرب زاده که ۶۶ قطعه از آثار بی بدیل خودش را به مردم ایران تقدیم کرده است. او می گوید که زنان ایرانی با نگاهی مادرانه فرش می بافند و هنرشان را ماندگار می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала