کاسبی روانشناس‌نما‌ها در شبکه‌های اجتماعی +ویدئو

اشتراک
هشدار کارشناسان به کاربران که گرفتار روانشناس‌های جعلی در فضای مجازی نشوند.
به گزارش اسپوتنیک، با مروری در اینستاگرام و برخی کانال‌های تلگرامی می‌توان دریافت که افراد زیادی در فضای مجازی خود را روان‌شناس، روانکاو، درمانگر معنوی و ... می‌نامند و ذهن بسیاری از کاربران را تحت الشعاع حرف‌های خود قرار می‌دهند. روانشناس‌نماهایی که گوشی همراه دست خود می‌گیرند و شروع به آموزش مسائل مختلف از جمله موارد غیراخلاقی می‌کنند و ویدئوهای آن را در پیج اینستاگرامی خود منتشر می‌کنند و از آنجایی هم که مردم اطلاعی ندارند چگونه باید روانشناس واقعی از غیرواقعی را تشخیص دهند گرفتار اینگونه افراد می‌شوند و با انجام دادن توصیه‌های آنها دچار مشکلات می‌شوند.
بسیاری از کاربران عنوان می‌کنند که تجربه‌ی استفاده از پیچ‌های روانشناسی در اینستاگرام، تلگرام و... را داشته‌اند اما گاهی از مطالب این صفحات لذت برده‌اند و گاهی هم نه، و از آنجایی که گمان می‌کردند به هر حال این فرد یک روانشناس است و حرفی که می‌زند کاملا درست است در نتیجه با مطالعه برخی محتواها دچار چالشی عمیق با خودشان می‌شدند که متاسفانه این چالش‌ها در جهت مثبت و رشد آنها نبوده است.
کاربرانی معتقدند قوه قضائیه باید به صفحات مشاوره، روان‌شناس و روانکاوهای غیرمجاز که قصد سوء‌استفاده از کاربران دارند ورود کرد و به صورت کاملا جدی با آنها برخورد کرد. و به مردم نیز توصیه کرد که روانشناس واقعی را از شماره پروانه بیو اینستاگرام وی می‌توان تشخیص داد.
کاربران دلیل اینکه بسیاری از مردم به عنوان دنبال‌کنندگان این صفحات هستند را هزینه‌های بالا و گاهی حتی نجومی مراجعه به روانشناسان و روانپزشک می‌دانند اما با این وجود عنوان می‌کنند باز هم این موضوع دلیل نمی‌شود که مردم زندگی خود را به فردی بدهند و تحت تاثیری فردی باشند که با یکی دو کتاب که خوانده بخواهد آن را برای همگان تجویز کند و بهتر است این مخاطبان از حضور کارشناسان و روانشناسان مختلف در شبکه‌های تلویزیونی که در طول هفته به برنامه‌ها برای ارائه خدمات دعوت می‌شوند استفاده کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала