ایرانیان در جایگاه‌های نخست اعتیاد به تلفن همراه +عکس، ویدئو

© REUTERS / Phil NobleМальчик позирует со скульптурой "Поглощенные светом" Gali May Lucas в Ливерпуле, Великобритания
Мальчик позирует со скульптурой Поглощенные светом Gali May Lucas в Ливерпуле, Великобритания - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2022
اشتراک
ایران، کشور ششم از ۲۴ کشور دارای اعتیاد استفاده از گوشی‌های هوشمند است.
به گزارش اسپوتنیک، خبری مبنی بر اعتیاد مصرف کنندگان از گوشی موبایل کاربران ایرانی در رتبه ششم موضوعی‌ست که کاربران فضای مجازی درباره آن گفت‌وگو می‌کنند. در مطالعات جدید پژوهشگران دانشگاه مک‌گیل که میزان اعتیاد به گوشی‌های هوشمند را در میان مردم جهان بررسی کردند. نکته قابل توجه این پژوهش این است که ایران در رتبه ششم کشورهای مبتلا به اعتیاد به گوشی جای دارد.
آن‌ها ۲۴ کشور از نقاط مختلف جهان را انتخاب کردند. این پژوهش که طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ انجام شده است از مصرف داده‌های گوشی‌های هوشمند حدود ۳۴ هزار شرکت‌کننده استفاده کرده‌اند. همچنین این پژوهش نشان می‌دهد که چین، عربستان سعودی و مالزی بالاترین میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند را داشته‌اند و این در حالی‌ست که آلمان و فرانسه در رتبه‌های آخر اعتیاد به گوشی هوشمند قرار دارند. این تیم همچنین اخیرا وب سایتی را برای عموم مردم راه‌اندازی کرده است تا اعتیاد خود به گوشی‌های هوشمند را در مقایسه با سایرین در سراسر جهان ارزیابی کنند. این سایت همچنین توصیه‌هایی را برای افرادی ارائه می‌دهد که به‌ دنبال کاهش زمان استفاده از گوشی هوشمند خود هستند.
بسیاری از کاربران بر این عقیده‌اند اپیدمی کرونا با همراه شدن وضعیت معیشتی نامناسب زندگی در ایران فصل جدیدی از استفاده گوشی‌های هوشمند در راستای کسب درآمد ایجاب کرده است و تعدادی دیگر از کاربران عنوان می‌کنند به غیر از کسب و کارهای اینترنتی بعضی از والدین برای آموزش‌های آنلاین کلاس‌های درسی فرزندانشان مجبور به یادگیری کار با گوشی‌های هوشمند شدند. برخی از کاربران نیز با اشاره به زیاد شدن بلاگری‌ها، اینفلوئنسرها و ادمینرها بیان می‌کنند سیل عظیمی از کاربران ایرانی در اینستاگرام به دنبال شهرت و پول زیاد هستند که چنین رقابتی در دنیا کم سابقه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала