ارائه مجوز به اسپوتنیک وی در اتحادیه اروپا به ماه ژوئن موکول می شود

© Sputnik / Konstantin Mikhalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ارائه مجوز به اسپوتنیک وی در اتحادیه اروپا به ماه ژوئن موکول می شود
ارائه مجوز به اسپوتنیک وی در اتحادیه اروپا به ماه ژوئن موکول می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2021
اشتراک
واکسن روسی اسپوتنیک وی می تواند تا پایان ماه ژوئن برای استفاده در اتحادیه اروپا مجوز خود را بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه مالت، اواریست بارتولو گفت که آژانس داروهای اروپایی (EMA) واکسن را در ماه مه یا ژوئن ثبت می کند. وی افزود: "ما همیشه گفته ایم كه در صورت ارائه تمام اسناد و مدارك لازم از طرف اژانس داروهای اروپا، برای تایید واکسن، مشكلی وجود ندارد. تا آنجا که من می دانم، روند در حال انجام است.

افرادی که به لطف تولید واکسن کرونا میلیاردر شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2021
افرادی که به لطف تولید واکسن کرونا میلیاردر شدند

او قبل از گفتگوی خود با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، که در 25 ماه مه در سوچی برگزار می شود گفت: من فکر می کنم تعدادی از کشورهای اروپایی تولید اسپوتنیک وی را در کشورهای خود آغاز خواهند کرد. این به نفع ماست. و من فقط در مورد مالت صحبت نمی کنم. این به نفع مشترک است. و من خودم مالتی های زیادی را می شناسم که به واکسن اسپوتنیک وی احساس خوبی دارند.

در تاریخ 4 مارس 2021 ، آژانس دارویی اروپا آزمایش اسپوتنیک وی را برای انطباق با استانداردهای اتحادیه اروپا برای اثربخشی، ایمنی و کیفیت آغاز کرد. در ماه مارس، سباستین کورز، صدراعظم اتریش، از EMA خواستار پذیرش زود هنگام واکسن روسی در بازار اروپا شد. در ماه آوریل ، آلمان آمادگی خود را برای خرید 30 میلیون دوز اسپوتنیک وی اعلام کرد.

حدود 60 کشور قبلا اسپوتنیک وی را ثبت کرده اند. علاوه بر روسیه، تولید این واکسن در برزیل، قزاقستان، بلاروس، صربستان، آرژانتین، هند، کره جنوبی، چین، آلمان، ایتالیا و مصر در حال انجام است یا در حال آماده سازی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала