افرادی که به لطف تولید واکسن کرونا میلیاردر شدند

© Sputnik / Evgeniy Epanchintsev /  مراجعه به بانک تصاویر افرادی که به لطف تولید واکسن کرونا میلیاردر شدند
افرادی که به لطف تولید واکسن کرونا میلیاردر شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2021
اشتراک
فوربس: چندین نفر به لطف تولید واکسن های ضد ویروس کرونا، میلیاردر شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، 9 نفر در سراسر جهان به لطف درآمد شرکت های دارویی از تولید واکسن برای ویروس کرونا ، میلیاردر دلار شده اند. این مطلب روز پنجشنبه در گزارشی که توسط سازمان غیردولتی People’s Vaccine Alliance با استناد به داده‌های نشریه آمریکایی فوربس تهیه شده است، بیان شده است.

براساس این گزارش، رئیس شرکت آمریکایی Moderna، استفان بانسل (Stephane Bancel) و مدیر عامل و بنیانگذار شرکت آلمانی BioNTech، اوگور شاهین (Uğur Şahin)، در راس این لیست قرار گرفتند. ثروت آنها اکنون به ترتیب 4.3 و 4 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

همچنین سرمایه گذاران آمریکایی تیموتی اسپرینگر (Timothy A. Springer) و رابرت لانگر (Robert Langer) که 5 میلیون و 1.5 میلیون دلار در توسعه Moderna در سال 2010 سرمایه گذاری کرده اند و خوان لوپز- بلمونته، رئیس هیئت مدیره شرکت دارویی اسپانیا Laboratorios Farmacéuticos Rovi نیز شامل این سرمایه گذاری هستند. علاوه بر این، سه بنیانگذار شرکت دارویی چینی Cansino در طی همه گیر شدن میلیاردر شدند.

همچنین اشاره شده است که ثروت مشترک آنها 19.3 میلیارد دلار تخمین زده می شود. گفته می شود که این مبلغ برای واکسیناسیون کل جمعیت کشورهای کم درآمد کافی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала