اعلام وضعیت فوق العاده در بیروت

© AP Photo / Hussein Mallaاعلام وضعیت فوق العاده در بیروت
اعلام وضعیت فوق العاده در بیروت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر اطلاع رسانی لبنان از اعلام وضعیت فوق العاده در بیروت به مدت دو هفته خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، کانال تلویزیونی "الجزیره" به نقل از منال عبدالصمد، وزیر اطلاع رسانی لبنان اعلام داشت که دولت لبنان پس از انفجار در بندر بیروت، به مدت دو هفته در پایتخت لبنان وضعیت فوق العاده اعلام نمود.

علت انفجار دوم در لبنان از زبان کارشناس ایرانی  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
علت انفجار دوم در لبنان از زبان کارشناس ایرانی

این تصمیم پس از جلسه فوق العاده شورای وزیران که برای بحث در مورد اقدامات لازم برای از بین بردن پیامدهای انفجار برگزار شد، گرفته شد.

پیش از این، شورای عالی دفاع لبنان که عصر سه شنبه بعد از انفجار برای یک جلسه اضطراری تشکیل جلسه داده بود، به دولت این کشور توصیه‌ای برای اعلام وضعیت اضطراری دو هفته‌ای در پایتخت ارائه داده بود.

دو انفجار قدرتمند عصر سه شنبه 4 آگوست در بندرو مرکز شهر بیروت در لبنان رخ داد. نخست وزیر لبنان حسن دیاب این انفجار را ناشی از ذخیره نادرست 2.750 تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت به مدت شش سال خواند. بر اساس گزارش ها تا کنون در این حادثه بیش از 100 نفر جان باخته اند و 4 هزار نفر مجروح شدند. بسیاری از محله های این شهر تحت تأثیر انفجار قرار گرفته اند از جمله سفارت روسیه که در اثر موج انفجار آسیب دیده است. همانطور که روزنامه نگاران کانال های تلویزیونی قبرس خاطرنشان کردند، صدای انفجار در پایتخت ایالت جزیره نیکوزیا قبرس نیز شنیده شد (فاصله بین نیکوزیا و بیروت در حدود 240 کیلومتر است).

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала