ایران دو محموله کمک‌ انسان‌دوستانه به لبنان ارسال می‌کند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران دو محموله کمک‌ انسان‌دوستانه به لبنان ارسال می‌کند
ایران دو محموله کمک‌ انسان‌دوستانه به لبنان ارسال می‌کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از ارسال دو محموله کمک‌ انسان‌دوستانه از طرف کشورش به لبنان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدا و سیمای ایران، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص حادثه انفجار در بیروت بیان داشت: به مردم لبنان و خانواده‌هایی که عزیزانشان را در این حادثه از دست دادند، تسلیت عرض می‌کنم. برای آن‌ها که در این حادثه زخمی شدند، آرزوی سلامتی می‌کنم.

گفتگوي تلفني وزير امور خارجه ايران و لبنان پس از انفجار بیرون  - اسپوتنیک ایران
گفتگوي تلفني وزير امور خارجه ايران و لبنان پس از انفجار بیروت

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت: از لحظات اولیه این حادثه با موجی از تاثر و تالم سعی شد با همفکری و هم افزایی نوع کمک به مردم لبنان بررسی شود؛ جلساتی هم برگزار شد، آقای ظریف وزیرامورخارجه توانست با همتای لبنانی خودش صحبت کند و بقیه وزرا و مسئولان هم سعی کردند با همتایان خودشان تلفنی صحبت کنند و آمادگی جمهوری اسلامی، دولت و ملت ایران را برای کمک به مردم لبنان اعلام کنند.

موسوی افزود: یک یا دو محموله کمک‌های پزشکی و دارویی کشورمان به اضافه برخی از اقلام دیگر به لبنان ارسال می‌شود؛ در آینده هم برخی کمک‌های زیرساختی برای مردم لبنان انجام خواهد شد که متعاقبا جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: این از همان ریاکاری‌ها و دغل کاری‌های رژیم صهیونیستی و آمریکاست که همواره سعی کرده اند در چنین شرایطی از آب گل آلود ماهی بگیرند؛ اگر آن‌ها واقعا صداقت دارند، تحریم‌هایی که اخیرا علیه ملت لبنان وضع کردند را بردارند. هیچ وقت این دو رژیم برخلاف آنچه اعلام می‌کنند صداقت نداشته اند و دولت و ملت لبنان هم این‌ها را شناخته اند؛ ان شاء الله با کمک دولت‌های اسلامی، مردم مسلمان و سایر کشور‌های جهان ثبات و آرامش بر لبنان برمی گردد و آن‌ها نیازی به کمک‌های ریاکارانه رژیم نامشروع اسرائیل و آمریکا ندارند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران بیان داشت: آن‌هایی که با ملت لبنان دشمن هستند و همچنین با استقلال کشور‌های منطقه مشکل دارند، از جمله رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های منطقه و حتی کشور‌های فرامنطقه‌ای مانند آمریکا، هیچ گاه خواهان ثبات در منطقه و به طور ویژه در لبنان به عنوان یکی از کشور‌های تاثیرگذار در منطقه، نیستند.

موسوی افزود: همه آن‌هایی که خواهان منطقه‌ای امن و باثبات هستند باید یکصدا فریاد بزنند که کشور‌های فرامنطقه‌ای از اینجا خارج شوند و دست از دخالت در امورداخلی کشور‌ها بردارند، چراکه حضور و دخالت آن‌ها باعث بی ثباتی در کشور‌ها می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала