سفارت ایران: دانشجویان ما در روسیه به کشور خود بازگردند

اشتراک
رایزنی علمی سفارت ایران در مسکو به دانشجویان ایرانی در روسیه توصیه کرد که تا زمان بهبود شرایط به کشور بازگشته و برنامه آموزشی را از راه دور دنبال کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل  خبرگزاری فارس٬ رایزنی علمی سفارت ایران در مسکو در اطلاعیه‌ای در پی شیوع ویروس کرونا اعلام کرد: با توجه به گسترش روزافزون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مختلف، از جمله فدراسیون روسیه و به ویژه در شهر مسکو و فقدان چشم انداز حل این مشکل در کوتاه مدت و حتی احتمال تداوم آن در نیمسال تحصیلی آتی که موجب  به وجود آمدن نگرانی‌ها و سوالاتی برای دانشجویان شده است٬ رایزنی علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در شرایط موجود موکدا توصیه می‌کند دانشجویان عزیز ضمن قبول مسؤلیت عدم قطعیت‌ها به سهم خود حتی الامکان به ایران بازگشته و نسبت به ادامه برنامه آموزشی مطابق برنامه دانشگاه مربوطه  و از راه دور تلاش کنند. 

برداشته شدن یک گام جدید برای مقابله با نوع جدید ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
برداشته شدن یک گام جدید برای مقابله با نوع جدید ویروس کرونا

در این اطلاعیه آمده است: تلاش دانشگاه‌ها و پیگیری‌ها بر این است که ادامه جریان آموزش دانشگاه‌ها و در صورت امکان امتحانات تا حد ممکن به صورت غیرحضوری برگزار شود.

رایزنی علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران اضافه کرده است: تا زمان امکان بازگشت به کشور به دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها و سایر سکونت‌گاه‌ها که با وضعیت نامناسب بهداشتی و یا احتمال قرنطینه خوابگاهی و یا مشکل ثبت اقامت و ... روبرو هستند٬ توصیه می‌شود با رعایت کلیه جوانب مذکور نسبت به اسکان در خوابگاه خودگردان و یا منازل و مکان‌های مناسب و دارای امکان ثبت اقامت رسمی اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است: رایزنی علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران بر مبنای وظایف قانونی خود  پیگیری‌های لازم را برای رسیدگی بهتر به وضعیت دانشجویان از مراجع ذیربط قانونی انجام داده و به دلیل احتمال مواجهه با وضعیت‌های غیر قابل پیش بینی و غیر قابل جبران و تاسف بار مجددا تا زمان بهبود شرایط  توصیه اکید به بازگشت دانشجویان عزیز به ایران را دارد.

 در حال حاضر ، ایالات متحده از نظر تعداد موارد به کووید ـ 19 رتبه اول را در جهان دارد. از 10 آوریل ، 462 هزار مورد ابتلا در این کشور به ثبت رسیده است ، 16.5 هزار نفر فوت کرده اند و 25.4 هزار نفر نیز درمان شده اند.

نوع جدید ویروس کرونا تقریبا درسراسر  جهان شیوع یافته است. براساس آمار سازمان بهداشت جهانی ، بیش از 1.5  میلیون نفر به آن مبتلا شده و بیش از 80  هزار نفر درگذشته اند.

جدی ترین وضعیت در ایالات متحده آمریکا ، اسپانیا و ایتالیا است. در چین که شیوع ویروس کرونا از آنجا آغاز شد ، چند روز پیش اعلام شد که شیوع این ویروس متوقف شده است. 7 آوریل ، مقامات چینی خروج  مردم از ووهان را که اولین موارد ابتلا  در انجا در اواخر ماه دسامبر رخ داده بود  ، آزاد   کردند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала