ترامپ: آمریکا به بالاترین نقطه منحنی شیوع کرونا رسیده است

© REUTERS / Kevin Lamarqueترامپ: برای رهبر کره شمالی سلامتی آرزو می کنم
ترامپ: برای رهبر کره شمالی سلامتی آرزو می کنم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا گفت: ایالات متحده به نقطه اوج در شیوع نوع جدید ویروس کرونا رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ گفت: "ما در بالای منحنی هستیم و من به این اطمینان دارم." در عین حال ، وی گفت ، در برخی مناطق ، میزان شیوع ویروس کرونا در حال حاضر كاهش یافته است.

به گفته مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا كه وی هم در كنفرانس مطبوعاتی شركت كرده بود ، در مناطقی كه اوضاع كروناویروس حادتر بود ، علائم ثبات به طور فزاینده ای مشهود است. وی به عنوان نمونه  شهرهای نیویورک و دنور و همچنین ایالت لوئیزیانا را نام برد.

مبتلایان به کروناویروس در جهان از 83 هزار نفر فراتر رفت - اسپوتنیک ایران
ابتلای حدود 83 هزار نفر به کروناویروس طی شبانه روز گذشته در جهان

پیش از این گزارش شده بود كه سازمان اطلاعات آمریكا در نوامبر 2019 به دولت دونالد ترامپ درباره عواقب كرونا ویروس هشدار داد. خاطرنشان می شود که پس از آن سرویس های اطلاعاتی گزارشی را منتشر کردند که در آن این بیماری عفونی تشریح شده و گفته می شود ساکنان ووهان به تدریج به ویروس کرونا مبتلا شده اند و این وضع نه تنها در زندگی مردم بلکه بر تجارت در منطقه نیز تأثیر گذاشته است.

در حال حاضر ، ایالات متحده از نظر تعداد موارد به کووید ـ 19 رتبه اول را در جهان دارد. از 10 آوریل ، 462 هزار مورد ابتلا در این کشور به ثبت رسیده است ، 16.5 هزار نفر فوت کرده اند و 25.4 هزار نفر نیز درمان شده اند.

نوع جدید ویروس کرونا تقریبا درسراسر  جهان شیوع یافته است. براساس آمار سازمان بهداشت جهانی ، بیش از 1.5  میلیون نفر به آن مبتلا شده و بیش از 80  هزار نفر درگذشته اند.

جدی ترین وضعیت در ایالات متحده آمریکا ، اسپانیا و ایتالیا است. در چین که شیوع ویروس کرونا از آنجا آغاز شد ، چند روز پیش اعلام شد که شیوع این ویروس متوقف شده است. 7 آوریل ، مقامات چینی خروج  مردم از ووهان را که اولین موارد ابتلا  در انجا در اواخر ماه دسامبر رخ داده بود  ، آزاد   کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала