تاکید سران آلمان و روسیه بر حفظ برجام

© Sputnik / Alexey Nikolskiy  /  مراجعه به بانک تصاویر تاکید سران آلمان و روسیه بر حفظ برجام
تاکید سران آلمان و روسیه بر حفظ برجام  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه و آلمان قاطعانه بر حفظ برجام و عملیاتی شدن مكانيسم مالی با ایران تاکید کردند.

به گزارش اسپوتنیک، مذاکرات بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به پایان رسید. مذاکرات سران دو کشور بیش از 3.5 ساعت (یک ساعت بیشتر از زمان برنامه ریزی شده) به طول انجامید. رئیس جمهور روسیه در پایان دیدار با صدراعظم آلمان اظهار داشت با آنگلا مرکل درباره وضعیت پیرامون توافق هسته‌ای ایران گفتگو کرده است.

تاکید وزیر دفاع فرانسه به حفظ برجام - اسپوتنیک ایران
تاکید وزیر دفاع فرانسه به حفظ برجام

پوتین در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از این مذاکرات گفت: مطمئناً با صدراعظم آلمان نتوانستیم از کنار مسئله حفظ برجام، موضوعی که نه تنها برای منطقه که برای کل جهان بسیار مهم است عبور کنیم.

وی یادآور شد که پس از آنکه ایالات متحده از این توافق خارج شد، شرکای ایرانی از تعلیق تعهدات داوطلبانه خود تحت برجام خبر دادند. رئیس جمهور روسیه افزود: می‌خواهم تأکید کنم که صحبت در مورد تعهدات داوطلبانه است. اگرچه که آنها (ایران) بر آمادگی خود برای بازگشت کامل به توافق هسته‌ای تأکید دارند.

پوتین در ادامه تصریح کرد: آلمان اطمینان دارد که ایران نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد ، بنابراین ما از تمام ابزارهای دیپلماتیک برای اطمینان از حفظ این توافق که البته ناقص است، اما در هر صورت یک توافق است و شامل تعهدات برای همه طرفین است، استفاده می‌کنیم.

رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه و آلمان قاطعانه از اجرای برجام حمایت می‌کنند. ایرانیان حق دارند بر حمایت کشورهای اروپایی که قول داده‌اند یک سازوکار ویژه مالی مستقل از دلار برای تجارت با ایران ایجاد کنند، تکیه کنند. لازم است که در نهایت این موسسه مبادلات تجاری  -اینستکس- شروع به کار کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала