آمریکا: شرکت ها تمایلی به مکانیسم مالی با ایران ندارند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آمریکا: شرکت ها تمایلی به مکانیسم مالی با ایران ندارند
آمریکا: شرکت ها تمایلی به مکانیسم مالی با ایران ندارند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برایان هوک می گوید که شرکت های اروپایی میان بازار کوچک ایران و بازار بزرگ امریکا، امریکا را انتخاب می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، برایان هوک نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران در جمع خبرنگاران گفت که ایالات متحده تقاضایی از شرکت ها برای استفاده از کانال مالی INSTEX (کانال مالی ویژه اتحادیه اروپا با ایران) نمی بینند. 

آقای هوک، بقیه اش را به حساب بزنیم؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آقای هوک، بقیه اش را به حساب بزنیم؟

وی گفت: "من فکر می کنم که از مکانیزم مالی اینستکس برای دور زدن تحریم های آمریکا استفاده نمی شود. ما تقاضای زیادی برای استفاده از این مکانیزم ویژه نمی بینیم، زیرا اگر شما یک شرکت اروپایی هستید و باید میان کار بین بازار بزرگ آمریکایی و بازار کوچک ایران، یکی را انتخاب کنید، تصمیم گیری دشوار نیست، ".
پیش از این، وزرای خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس ثبت مکانیسم مالی اینستکس با ایران را اعلام کردند. در مرحله اول، عرضه دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات کشاورزی توسط این مکانیسم صورت خواهد گرفت. تصمیم گیری برای ساخت مکانیسم پرداخت برای همکاری با ایران، جهت دور زدن تحریم های آمریکا، پس از خروج ایالات متحده از برجام صورت گرفت.
سیستمInstex یک نوع سازوکار مبادله‌ای است که در آن حساب‌های شرکت‌های ایرانی و اروپایی با یکدیگر تسویه می‌شود، به‌عنوان مثال پولی که ایران به‌ازای صادرات نفت به اروپا باید دریافت کند می‌تواند مستقیماً به‌سمت شرکت‌های اروپایی جریان یابد که تولیدات خود را به ایران می‌فروشند. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала