جانشین ابوبکر بغدادی معرفی شد

© REUTERS / Social Media Website via Reuters TVجانشین ابوبکر بغدادی معرفی شد
جانشین ابوبکر بغدادی معرفی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر گروهک تروریستی حکومت اسلامی، پس از کشته شدن ابوبکر بغدادی معرفی شد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله قرداش به عنوان جانشین ابوبکر بغدادی سر کرده گروهک تروریستی داعش* منصوب شد.

ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش  - اسپوتنیک ایران
یکی از مریدان سابق صدام سرکرده داعش شد؟

نشریه نیوزویک در گزارشی به نقل از منابع آگاه گزارش داد عملیات نیروهای آمریکایی در روزهای شنبه و یک شنبه منجر به کشته شدن ابوبکر بغدادی سرکرده این گروه تروریستی شد اما بغدادی پیش از این جانشین خود را منصوب کرده بود. 

نیوزویک نوشت؛ عبدالله قرداش، معروف به حاجی عبدالله العفری در ماه اوت به عنوان جانشین ابوبکر بغدادی انتخاب شده بود.

عبدالله قرداش پست‌های زیادی در طول 5 سال گذشته در داعش برعهده داشته است، تا این‌که به یکی از مهمترین معاونان نظامی ابوبکر بغدادی تبدیل شده بود.

به نظر می رسد که بغدادی و قرداش بیش از پانزده سال در کنار هم کار می کردند. هر دوی آنها در بین زندانیان زندان بوکا پس از اشغال عراق توسط آمریکا با یکدیگر آشنا شدند. آنها در سال ۲۰۰۳ نیز با هم بازداشت شدند.

سعید عبدالرحمن مولا متولد 1970 است و یکی از حامیان و اعضای معتقد حزب بعث به رهبری صدام حسین بود. دلیل بازداشت او توسط آمریکایی‌ها پس از اشغال عراق و سقوط حکومت صدام، عضویتش در حزب بعث بود. او مانند بغدادی پس از آزادی از زندان بوکا، به القاعده در عراق ملحق شد.

عبدالرحمن مولا را می‌توان در کنار بغدادی، یکی از بنیان گذاران داعش در عراق و سوریه دانست. کاخ سفید پاداش ۵ میلیون دلاری برای کسانی که محل اختفای او را افشا کنند، تعیین کرده است.

 در تاریخ 27 اکتبر 2019 رهبر داعش به همراه محافظش در ادلب سوریه مورد هدف قرار گرفته و کشته شدند. همچنین گروه کرد موسوم به یگان‌های مدافع خلق نیز اعلام کردند که ابوالحسن المهاجر، سخنگوی داعش در عملیات مشترک نیرو‌های سوریه دمکراتیک و آمریکا در سوریه کشته شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا عصر روز یکشنبه در یک نشست خبری در کاخ سفید کشته شدن ابوبکر بغدادی را تایید کرد.

 

* گروهک تروریستی ممنوعه در فدراسیون روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала