ابوبکر بغدادی پیش از مرگ گریه می کرد

© AP Photo / Militant video ابوبکر بغدادی پیش از مرگ گریه می کرد

ابوبکر بغدادی پیش از مرگ گریه می کرد 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ جزئیاتی از عملیات کشتن البغدادی را فاش ساخت. به گفته وی، البغدادی شبیه یک سگ مرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا در خصوص مرگ ابوبکر بغدادی اعلام نمود که هشت هلیكوپتر آمریكایی برای از بین بردن ابوبكر البغدادی رهبر داعش (گروه ممنوعه در روسیه) در این عملیات شركت كردند. 

جزییات عملیات نابودی ابوبکر بغدادی افشا شد - اسپوتنیک ایران
جزییات عملیات نابودی ابوبکر بغدادی افشا شد

به گفته وی ، بالگردها "بسیار سریع" پرواز کردند و این عملیات را انجام دادند. ترامپ تصریح کرد که البغدادی طی دو هفته گذشته تحت نظر قرار گرفت ، او دائماً مکان خود را تغییر می داد ، اما در مقطعی در یک مجتمع مسکونی بزرگ ، جایی که بسیاری از تونل های زیرزمینی وجود داشت، مستقر شد.

ترامپ گفت: "بیشتر این تونل ها بن بست بودند ، بجز یکی از آنها ، که ما آن را پوشانده بودیم. نیروهای ویژه آمریکایی از طریق سوراخی در دیوار که با کمک انفجار انجام داده بودند، وارد خانه شدند".

ترامپ در ادامه تصریح کرد که البغدادی "مانند یک ترسو" و "مانند یک سگ" کشته شد، او "فرار می کرد و گریه می کرد." به گفته وی ، بغدادی هنگام انفجار کمربند انتحاری در یک تونل بن بست، کشته شد. با این حال ، البغدادی توانست "سریع و با دقت شناسایی شود. آزمایش دی ان ای در محل انجام شد".

به گفته ترامپ، البغدادی کمربند انتحاری خود را در یک تونل بن بست منفجر کرد و در آنجا سه فرزند همراه وی کشته شدند. ترامپ گفت ، در عین حال ، 11 کودک خردسال دیگر پس از این حادثه آزاد شدند و به شخص ثالث دیگری برای مراقبت منتقل شدند. وی اعلام ننمودکه این کودکان برای محافظت به دست چه کسانی و یا گروهی منتقل شدند.

 به گفته منبع خبری در سوریه، امروز 27 اکتبر 2019 رهبر داعش به همراه محافظش در ادلب سوریه مورد هدف قرار گرفته و کشته شدند. در این خبر آمده است که ابوبکر بغدادی وقتی پیدا شد که تلاش کرد خانواده خود را از ادلب به مرز ترکیه ببرد.

ترامپ، از عراق و همچنین کُردهای سوری به خاطر کمک اطلاعاتی به عملیات واشنگتن برای هدف قرار دادن مخفیگاه البغدادی تشکر کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала