چرا اسرائیل به خاطر "رفتار روسیه" در سوریه نگران است؟

CC0 / Pixabay / چرا اسرائیل به خاطر "رفتار روسیه" در سوریه نگران است؟
چرا اسرائیل به خاطر رفتار روسیه در سوریه نگران است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو پس از دست دادن هواپیمای شناسایی ایلوشین 20 خود در سوریه دارد به اسرائیل می فهماند که وضع تغییر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، آموس هارل، مقاله نویس روزنامه هاآرتص ضمن بیان این مطلب می نویسد اسرائیل حملات هوایی خود به سوریه را متوقف نکرده اما این واقعیت واضح است که به خاطر موضع روسیه مشکلاتی بروز کرده است. وقوع تغییرات از جمله با توجه به لحن شدیدتر در خط ارتباطی مستقیم واضح است که هدف از تشکیل آن جلوگیری از وقوع حوادث هوایی بین اسرائیل و روسیه می باشد و همچنین "رفتار ستیزه جویانه تر" نیروی هوایی و پدافند هوایی روسیه در خاک سوریه حاکی از این امر است.
توجه روزافزون روسیه به رویدادهای لبنان نگرانی باز هم بیشتری را در مقاله نویس اسرائیلی بر می انگیزد. به عقیده وی در صورت تحقق بدترین سناریو سپر دفاعی روسیه در سوریه ، لبنان را نیز تحت پوشش خود قرار خواهد داد که اوضاع را برای اسرائیل باز هم دشوارتر خواهد کرد. 
تلاش آمریکا برای قانع کردن روسیه به ضرورت خروج نیروهای ایران از سوریه - اسپوتنیک ایران
تلاش آمریکا برای قانع کردن روسیه به ضرورت خروج نیروهای ایران از سوریه
مقاله نویس اسرائیلی خاطرنشان می سازد که با توجه به گزارش های رسانه های عربی اسرائیل از سال 2014 به لبنان ضربات هوایی وارد نکرده است.
مقاله نویس روزنامه هاآرتص در پایان می نویسد فهمیدن مقاصد روسیه در سوریه و احتمالا لبنان دشوارتر شطرنج بازی با حزب الله خواهد بود.
یادآور می شود چندی پیش روسیه سامانه های موشکی پدافند هوایی اس-300 را با هواپیمای آن-124 به سوریه منتقل کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که 17 سپتامبر سیستم پدافند هوایی سوریه بطور غیرعمد هواپیمای ایلوشین —20 روسیه را در نزدیکی سوریه زمانی هدف قرار داد که جنگنده های اسرائیلی اف —16 ضرباتی به اهداف در خاک سوریه وارد می آوردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را مخفی کرده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایلوشین-20 با شلیک سیستم موشکی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روس در این هواپیما بودند که همه آنها کشته شدند.. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند و سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایلوشین-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه به موقع اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را، خصمانه نامیده و حق خود دانست که پاسخ مناسب را به آن دهد.
اگر چه سامانه اس-300 در دهه 1970 در دوره اتحاد جماهیر شوروی طراحی و راه اندازی شد، هنوز هم یکی از بهترین سیستم های دفاع هوایی در جهان است. این سامانه پدافند هوایی برای کنترل فضای هوایی و نابودی جنگنده ها، بمب افکن ها، موشک ها و تهدیدات دیگر از هوا طراحی شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала