واکنش کرملین به انتشار خبر پیشنهاد خروج نیروهای ایران از سوریه

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش کرملین به انتشارخبر پیشنهاد خروج نیروهای ایران از سوریه
واکنش کرملین به انتشارخبر پیشنهاد خروج نیروهای ایران از سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از تفسیر گزارش منتشره در رسانه های غربی در اینباره که گویا مسکو به آمریکا و اسرائیل پیشنهاد کرده تحریم ها علیه ایران در ازای خروج نیروها و مستشاران ایرانی از سوریه تخفیف پید اکنند، خودداری ورزید.

به گزارش اسپوتنیک، پسکوف در پاسخ به سوالی در اینباره گفت: من چنین اخبار رسانه های خارجی را مورد تفسیر قرار نمی دهم".
پیشتر سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام کرده بود که نمی تواند این خبر را تائید کند که گویا مسکو به اسرائیل و آمریکا پیشنهاد کرده که بخشی از تحریم ها علیه ایران در ازای خروج مستشاران ایرانی از روسیه لغو شود.

تلاش آمریکا برای قانع کردن روسیه به ضرورت خروج نیروهای ایران از سوریه - اسپوتنیک ایران
تلاش آمریکا برای قانع کردن روسیه به ضرورت خروج نیروهای ایران از سوریه

گفتنی است که بتازگی وزیر خزانه داری آمریکا ، استیو منوچین، گفت ایالات متحده قصد دارد فشار مالی بر ایران و روسیه را به دلیل حمایت از بشار اسد و همچنین انتقال نفت ایران به سوریه بیشتر کند.
گفتنی است، در این راستا تحریم های آمریکا شامل شرکت های روسی "گلوبال ویژن گروپ"، "پروم سیریه ایمپورت" و شرکت ایرانی تدبیر کیش و شش نفر از جمله آندره دگایف ، معاون مدیر شرکت "پروم سیریه ایمپورت" است.
مقامات آمریكا این شركت ها را مظنون به کمک در عرضه پنهانی نفت ایران به سوریه و دور زدن تحریم های آمریکا می دانند.
یادآور می شود هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.

موج دوم تحریم های آمریکا که علاوه بر انواع گوناگون محدودیت ها صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داده است ، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت ها علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. گفتنی است ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای برجام در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت با ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала