اخراج سفیر فلسطین توسط آمریکا

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر اخراج سفیر فلسطین توسط آمریکا
اخراج سفیر فلسطین توسط آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده پس از قطع کمک های خود به آژانس امداد به آورگان فلسطینی، این بار سفیر فلسطین را اخراج کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شهر خبر، حسام زملط سفیر فلسطین در امریکا به شبکه المیادین گفته است که، مقامات امریکائی از خانواده وی خواسته اند فورا این کشور را ترک کنند.
وی تصریح کرد: مقام های امریکائی ویزای خانواده اش را باطل و حساب های بانکی آنها را بستند.
گفتنی است، پیش از این جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری امریکا نیز با صراحت اعلام کرد: تا زمانی که فلسطینی ها به دور میز مذاکره با اسرائیل حاضر نشوند، دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در امریکا بازگشایی نخواهد شد.

نتانیاهو به دنبال انتقال سفارتخانه های بیشتر به اورشلیم - اسپوتنیک ایران
نتانیاهو به دنبال انتقال سفارتخانه های بیشتر به اورشلیم

ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودمختار دوشنبه گذشته در واکنش به بسته شدن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در امریکا گفت: این موضوع بار دیگر ثابت کرد، واشنگتن نماینده انحصاری و حافظ منافع اسرائیل در هر نقطه از جهان است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو را به ارشلیم مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала