نتانیاهو به دنبال انتقال سفارتخانه های بیشتر به اورشلیم

© AP Photo / Sebastian Scheinerنتانیاهو به دنبال انتقال سفارتخانه های بیشتر به اورشلیم
نتانیاهو به دنبال انتقال سفارتخانه های بیشتر به اورشلیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل به دنبال انتقال سفارتخانه های کشور‌های عضو ویزگراد به اورشلیم است.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خواستار انتقال سفارت کشورهای مجارستان، چک، لهستان و اسلواکی به اورشلیم شد.
به نقل از رسانه ها، نخست وزیر اسرائیل این موضوع را با رهبران کشورهای ذکر شده در میان گذاشت و همچنین از ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان برای یک سفر رسمی به اسرائیل دعوت بعمل آورد.
گفته می شود لهستان یکی از مخالفان اصلی طرح انتقال سفارتخانه ها به قدس اشغالی بود این در حالی است که نتانیاهو در نظر دارد پس از لغو قانونی علیه افسانه هولوکاست در کشورهای عضو ویزگراد، آنها را برای انتقال سفارتخانه هایشان از تل آویو به قدس اشغاورشلیم مجاب کند.
کشورهای عضو گروه ویزگراد قرار بود تابستان سال جاری نشستی چهارجانبه برگزاری و ضمن بررسی مسائل مختلف، در خصوص انتقال سفارت اورشلیم تبادل نظر کنند. با این حال، تاریخ مشخصی برای این نشست تعیین نشده است.
شایان ذکر است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه دسامبر سال گذشته میلادی اعلام کرد که اورشلیم را به عنوان «پایتخت» اسرائیل به رسمیت می شناسد. این تصمیم ترامپ جهان عرب و شرکای غربی آمریکا را خشمگین کرد و اعتراضات گسترده ای در سراسر جهان در اعتراض به این اقدام برگزار شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала