پنتاگون آموزش نظامیان سعودی را متوقف می کند

© AP Photoپنتاگون آموزش نظامیان سعودی را متوقف می کند
پنتاگون آموزش نظامیان سعودی را متوقف می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون اعلام کرد که تمرینات عملیاتی کلیه پرسنل نظامی عربستان سعودی که در ایالات متحده مشغول به تحصیل در مدت نامحدودی هستند، متوقف می شود، این تصمیم پس از تیراندازی در پایگاه نیروی دریایی فلوریدا گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، پیش از این، آسوشیتدپرس از تصمیم مقامات مبنی بر تعلیق موقت کلاسهای آموزش پرواز برای بیش از 300 دانشجو از عربستان سعودی که مشغول آموزش در حمل و نقل هوایی نظامی بودند، خبر داد.

دلیل تیراندازی جوان سعودی در پایگاه نظامی فلوریدا - اسپوتنیک ایران
دلیل تیراندازی جوان سعودی در پایگاه نظامی فلوریدا

در این نشریه یادآوری شده است که آموزش پرواز کادرها، آموزش تیراندازی برد دور و سایر انواع فعالیتها، به جز کلاسهای تئوری، به عنوان مثال دوره های زبان، به طور موقت خاتمه یافته است.

معاون وزیر دفاع آمریكا دیوید نوركویست، در جریان توجیهی گفت كه این محدودیت ها 852 دانش آموز آموزش نظامی سعودی در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار خواهد داد. وی خاطرنشان کرد: این اقدامات به عنوان بخشی از بررسی شرایط امنیتی انجام شده که مقامات متعاقباً برای 5.1 هزار دانش آموز خارجی که تحت آموزش نظامی در کشور هستند، اعمال می شود.

این روزنامه همچنین خاطرنشان می کند که نورکویست 10 روز به نیروهای نظامی برای بررسی و پذیرش دانش آموزان خارجی در پایگاه های نظامی ایالات متحده مهلت داده است، اما ممکن است اوضاع با کادرهای سعودی به تأخیر بیفتد. رهبری واحدهای مختلف نظامی ممکن است اقدامات اضافی امنیتی را در اختیار خود بگذارد.

جمعه گذشته، در نتیجه شلیک در پایگاه نظامی فلوریدا، چهار نفر از جمله تیرانداز کشته و 8 نفر دیگر نیز زخمی شدند. مهاجم یک سرباز عربستان سعودی بنام محمد سعید الشمرانی بود که در یک پایگاه نظامی آموزش دیده بود.

مقامات آمریکایی در حال تحقیق هستند، که آیا این حمله تروریستی بوده است. با این حال، گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اندکی قبل از حمله، الشمرانی برای سایر سربازان این کشور مهمانی برگزار کرده بود، که در آن در حال فیلمبرداری تعداد زیادی از قربانیان را نشان داده است. همچنین، یکی از همرزمان الشمرانی ادعا کرد که از تیراندازی فیلمبرداری کرده است و دو سرباز سعودی دیگر او را از ماشین تماشا کردند.

مأمور ویژه اف بی آی در خلال یک کنفرانس مطبوعاتی از اظهار نظر درباره گزارش های مربوط به وجود این ویدئو خودداری کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала