ایالات متحده: ایران تحرکات مخفیانه در عراق دارد

© AP Photo / Majid Asgaripour, Fileایالات متحده: ایران تحرکات مخفیانه در عراق دارد
ایالات متحده: ایران تحرکات مخفیانه در عراق دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه نیویورک تایمز با استناد به منابع در میان نمایندگان اطلاعات آمریکا و ارتش، ایالات متحده معتقد است که ایران مخفیانه موشک های کوتاه برد خود را به خاک همسایه اش عراق، جایی که در آن تظاهرات دو ماه ادامه دارد، منتقل می کند.

به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز با استناد به منابع در میان نمایندگان اطلاعات و ارتش آمریکا، ایالات متحده معتقد است که ایران به طور مخفیانه موشک های کوتاه برد خود را به خاک کشور همسایه اش عراق، جایی که تظاهرات در آنجا ادامه دارد، منتقل می کند.

معاون پنتاگون: ایران قادر به اقدامات تهاجمی  علیه ارتش آمریکا است - اسپوتنیک ایران
معاون پنتاگون: ایران قادر به اقدامات تهاجمی علیه ارتش آمریکا است

این روزنامه پیشتر گزارش داده بود که صدها صفحه اسناد از بایگانی اطلاعات ایران در اختیار دارد، که گفته می شود به تلاش های ایران برای نفوذ در همه جوانب بعد سیاسی عراق صحه می گذارد. وزارت امور خارجه ایران اعلام كرد كه تهران هیچگونه فعالیت پنهانی در عراق انجام نمی دهد.

به گفته منابع، ایران از ایجاد هرج و مرج مداوم در عراق برای ایجاد یک زرادخانه پنهانی موشک های برد كوتاه در این كشور به منظور ارعاب در خاورمیانه و نشان دادن اقتدار خود در آنجا است.

آنها ادعا می کنند که این موشک ها برای متحدان و شرکای آمریکایی در منطقه از جمله اسرائیل و عربستان سعودی تهدید است و همچنین می تواند نیروهای آمریکایی در منطقه را نیز تهدید کند.

مقامات اطلاعاتی آمریكا می گویند ایران از شبه نظامیان شیعه در عراق برای استقرار و انتقال این موشک ها استفاده می كند.

تنش ها در خلیج فارس به دلیل تشدید درگیری بین ایالات متحده و ایران بر سر خروج یکجانبه واشنگتن از برنامه جامع اقدام مشترک برنامه هسته ای ایران (برجام) و از سرگیری تحریم های ضد ایرانی افزایش یافت، که در دو مرحله، 7 آگوست و 4 نوامبر 2018 اجرا شد. در پاسخ، تهران یکسال پس از خروج آمریکا، از 8 ماه مه شروع به کاهش تعهدات خود تحت برجام كرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала