ظریف: ترامپ، رویای دیدار دوجانبه را دارد

© AFP 2023 / Atta Kenare ظریف: ترامپ، رویای دیدار دوجانبه را دارد
 ظریف: ترامپ، رویای دیدار دوجانبه را دارد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران اعلام نمود که ترامپ، دوست دارد "توافق ترامپ" را اجرا کند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف در توئیتر خود نوشت: دونالد ترامپ هنوز رؤیای دیدار دوجانبه را دارد تا میلش به «توافق ترامپ» را ارضا کند. این خوش‌خیالی است. تنها جا برای مذاکره، میز ۱+۵ (میزی که او ترک کرد) است و بازگشت به وضعیت پیش از ۲۰۱۷ و جبران خسارات ایران.

پیش از این وزیر امور خارجه ایران خطاب به ترامپ اعلام کرده بود: وزیر امور خارجه ایران، محمد جواد ظریف در واکنش به توئیتر فارسی ترامپ در رد پیشنهاد وی در خصوص لغو تحریم ها پیش از مذاکرات احتمالی، در توئیتر خود نوشت: " دونالد ترامپ باید نظرات و تصمیمات سیاست خارجی خود را بر اساس واقعیت ها قرار می داد، نه سرخط خبرهای فاکس نیوز و مترجمان فارسی اش."

آمریکا،  در سال 2018، به طور یک جانبه از توافق هسته ای با ایران (برجام) خارج شد و تحریم ها این کشور علیه تهران را دوباره از سر گرفت. دولت دونالد ترامپ لزوم کاهش صادرات نفت ایران به صفر را اعلام کرد و تحریم هایی را علیه متخلفین تحریم های جاری اعمال کرده است.

گفتنی است که در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سپهبد قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала