محاصره نیروهای نظامی ترکیه در راس العین

© Sputnik Türkiye / Hikmet Durgunمحاصره نیروهای نظامی ترکیه در راس العین
محاصره نیروهای نظامی ترکیه در راس العین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده مجلس سوریه، خبر از محاصره نیروهای ترکیه در راس العین داد.

به گزارش اسپوتنیک، "جانست کازان" نماینده مجلس سوریه در اخرین سخنان خود اعلام نمود که ارتش ترکیه در شهر مرزی راس العین در شمال شرقی سوریه در محاصره نیروهای سوریه قرار دارد و آنها مدت طولانی در آنجا نخواهد بود. 

مردمان شهر عن العرب در نزدیکی مرز با ترکیه - اسپوتنیک ایران
نگاهی بر شمال سوریه پس از عملیات نظامی ارتش ترکیه

تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد: "نیروهای دموکراتیک  سوریه، راس العین را ترک کردند و این شهر تحت کنترل ارتش ترکیه قرار گرفت. سپس در خبر دیگری، عقب نشینی نیروهای ترک را اعلام نمود".

 نماینده مجلس سوریه گفت: "بعد از نه سال جنگ که در کشور ما جریان دارد، هیچ ترکی در این منطقه نخواهد ماند. حتی اگر کُردهم باشند. کردها در چارچوب کشور سوریه و تحت حمایت ارتش سوریه قرار خواهند گرفت".

کازان گفت: "من به شما اطمینان میدهم که شمال سوریه آزاد شده است و در چارچوب توافق های حاصل شده، منافع دولت سوریه را تضمین می کند." 

در 9 اکتبر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، از آغاز عملیات چشمه صلح در شمال سوریه علیه حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و گروه تروریستی دولت اسلامی، داعش (ممنوع در فدراسیون روسیه) خبر داد. در همان روز هواپیماهای ترکیه‌ای به راس العین و شهرهای دیگر سوریه حمله کردند. 17 اکتبر، ترکیه و ایالات متحده توافق کردند که عملیات نظامی چشمه صلح در شمال شرقی سوریه را به حالت تعلیق درآورند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала