شرط عقب نشینی ترکیه از خاک سوریه

© AFP 2023 / Delil Souleimanشرط عقب نشینی ترکیه از خاک سوریه
شرط عقب نشینی ترکیه از خاک سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه، اتمام عملیات نظامی علیه تروریست ها را پیش شرط خروج از سوریه دانست.

به گزارش اسپوتنیک الكساندر لاورنتیف ، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در خصوص حل بحران سوریه ، به خبرنگاران گفت: رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه اعلام نموده است که نیروهای نظامی ترکیه پس از اتمام عملیات ضد تروریستی در شمال ترکیه، از این کشور خارج می شوند. 

تخلیه یک پایگاه دیگر آمریکا در سوریه - اسپوتنیک ایران
تخلیه یک پایگاه دیگر آمریکا در سوریه

لاورنتیف گفت: "اردوغان پیش از این به همه هشدار داد كه قصد دارند این عملیات را انجام دهد ، به عقیده اردوغان، هدف از این عملیات مبارزه با گروه های تروریستی بود. بر این اساس ، به محض انجام این كار ، نیروهای ترکیه از شمال سوریه خارج می شوند."

اردوغان در عین حال افزود، دشوار است که زمان توقف عملیات نظامی را اعلام کند.

گفتنی است، پیش از این رئیس مرکز روسیه در بحران سوریه، آقای الکسی باکین گفت: "تروریست های داعش (گروه ممنوعه در روسیه) که توسط نیروهای دموکراتیک سوریه محافظت می شوند، ممکن است (در نتیجه حملات ترک ها) آزاد شوند و این امر باعث وخامت شدید اوضاع در خاورمیانه خواهد شد. باکین در ادامه گفت که در مجموع 120 هزار نفر می توانند در اردوگاه های پناهندگان و مکان های بازداشت تروریست ها در مناطق شمال شرقی جمهوری عربی سوریه ، توسط ائتلاف "نیروهای دموکراتیک سوریه" مورد کنترل قرار گیرند".

در روز چهارشنبه 17 مهر، ترکیه از آغاز عملیات نظامی تحت عنوان چشمه صلح در شمال شرق سوریه خبر داد و حدود شش ساعت پس از آن نیروهای زمینی ارتش این کشور نیز وارد خاک سوریه شدند. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، جمعه شب در اولین سخنرانی پس از آغاز عملیات چشمه صلح، توقف عملیات علیه گروه‌های کرد که آنها را تروریست می‌خواند، رد کرد. سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش اعلام کرده است که ارتش سوریه برای مقابله با هرگونه مقابله ای آماده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала