سفیر هند در روسیه: با وجود تنش ها در خلیج فارس، پروژه چابهار را تمام می کنیم

© AP Photo / Vahid Salemiاز بندر چابهار به میدان گازی فرزاد - ب
از بندر چابهار به میدان گازی فرزاد - ب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بالا بنکاتش وارما سفیر هند در روسیه در مصاحبه ای اختصاصی با اسپوتنیک بیان داشت که در شرایط تنش در خلیج فارس، هند توجه ویژه ای را به کار بر روی پروژه چابهار اختصاص می دهد.

به گزارش اسپوتنیک ، سفیر هند در روسیه خاطر نشان کرد که بندر چابهار اهمیت ویژه ای برای هند دارد و تاکید کرد که تمامی دشواری ها از جمله تنش ها در خلیج فارس جنبه موقتی دارند:

" بندر چابهار، پروژه بسیار مهمی برای هند است از جمله در متن همکاری با ایران و همچنین با روسیه در پروژه کریدور بین المللی " شمال- جنوب". طرف ایرانی در اجرای پروژه بندر چابهار حضور دارد. این مسیر که در آن کالاهای هندی به افغانستان فرستاده می شوند. وقتی که در خلیج فارس اوضاع تنش زاست، ما توجه ویژه ای به اتمام موفقیت آمیز پروژه " چابهار" اختصاص می دهیم. ممکن است مشکلاتی بروز کنند اما ما به حل و فصل آن علاقه مندیم. "

این سفیر همچنین افزود که روسیه و هند مسائل مربوط به پروژه کریدور بین المللی " شمال-جنوب" را بررسی می کنند:

" هند و روسیه بر روی پروژه " شمال-جنوب" کار می کنند. در زمان سفر نخست وزیر هند نارندرا مودی به ولادی واستوک هر دو طرف در خصوص اتمام موفقیت آمیز پروژه کریدور شمال به جنوب توافق کردند. هند معتقد است که تمامی مشکلات جنبه ی موقتی دارند و ما می توانیم همه شان را از بین ببریم."

سفیر هند ضمن صحبت در خصوص مشکلات ایجاد شده در اجرای پروژه چابهار افزود : " یکی از مشکلات ، امنیت و جلب توجه تعداد بیشتری از کشورهاست. بندر آماده شده و ما باید آنرا مجهز کنیم  تا از لحاظ تجاری قابل اطمینان تر باشد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала