عربستان از کشورهای خارجی نفت می خرد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyعربستان از کشورهای خارجی نفت می خرد
عربستان از کشورهای خارجی نفت می خرد   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان بعد از حملات موشکی به تاسیسات آرامکو خواهان خرید نفت از کشورهای خارج شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دولت عربستان بعد از اینکه تاسیسات نفتی این کشور مورد حمله قرار گرفت، برای پابندی به وعده‌‌هایشان از کشورهای کویت، بحرین و مالزی نفت خریداری می کند. 

آمریکا: اطلاعات حملات به تاسیسات عربستان را فاش می کند - اسپوتنیک ایران
آمریکا: اطلاعات حملات به تاسیسات عربستان را فاش می کنیم

این در حالیست که گفته شده بود که تاسیسات آرامکو در عرض یک هفته دیگر قادر به تولید نفت است، اما دولت عربستان گفته است که در طول یک هفته دیگر قادر به تولید نفت مازد نیستریال به همین دلیل از کشورهای خارجی نفت خریداری خواهد کرد.

بزرگترین صادرکننده نفت عربستان پس از حمله شب شنبه (14 سپتامبر) به تاسیسات نفتی این شرکت اعلام کرد که استخراج نفت این شرکت بیش از دو برابر کاهش یافته است.

 شایان ذکر است، در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پومپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد کرده است. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است، حتی خسارات حمله به آرامکو، بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 خواهد بود. وزیر انرژی عربستان سعودی در تاریخ 17 سپتامبر اعلام نمود که با توجه به استفاده از ذخایر نفتی ، منابع نفت تولیدی عربستان به سطح پیشین خود باز گشته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала