صالحی : ایران آماده اجرای گام سوم و غنی سازی سانتریفوژ های فردو است

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر ادامه بازسازی راکتور اراک با همکاری چین و بریتانیا
ادامه بازسازی راکتور اراک با همکاری چین و بریتانیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ساخت مرکز تحقیقاتی برای تولید ایزوتوپ های پایدار در کارخانه اتمی فردو در ایران آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان انرژی اتمی ایران روز سه شنبه این خبر را منتشر کرد.

طبق ویدئوی منتشر شده در سایت سازمان علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مراسم آغاز ساخت مرکز تحقیقاتی ملی جداسازی و توسعه کاربرد ایزوتوپ های پایدار حضور داشت.

گفت:‌ هیات نظارت بر برجام در این خصوص تشکیل جلسه داده و مشورت می کند و نظر رهبری هم اخذ می شود.

وی اظهار داشت: من هم اکنون در شرایطی نیستم که درباره گام سوم صحبت کنم و اظهار نظر من هم در حد حدس و گمان خواهد بود اما ما به عنوان مجری دستورات، سناریوهای مختلفی را ارائه کردیم.

وی افزود: این سناریوها بررسی شده است اما اینکه تا به حال دستوری در این خصوص صادر شده است یا خیر ترجیح می دهم صحبت نکنم و هر موقع مسئولین تصمیم لازم را اتخاذ کنند سازمان آمادگی دارد آن تصمیمات را در اسرع وقت عملیاتی کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال دیگری درباره تمدید معافیت های هسته ای ایران از سوی آمریکا و اینکه آیا بازه زمانی این تمدیدها مشکلی در همکاری هسته ای ایجاد نمی‌کند اظهار داشت: همکاری‌های ما در چارچوب برجام با اروپا، روسیه و چین ادامه دارد.

صالحی ادامه داد: ساخت واحدهای ۲ و ۳ بوشهر به خوبی پیش می‌رود و ما حتی از برنامه هم جلوتر هستیم ضمن اینکه نباید فراموش کرد بحث تامین مالی این پروژه هم بحث مهمی است اما در مجموع از زمان بندی پیش بینی شده جلوتر هستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала