گم شدن نفت کش اماراتی در تنگه هرمز + تصاویر

© AFP 2023 / Karim Sahibگم شدن نفت کش اماراتی در تنگه هرمز
گم شدن نفت کش اماراتی در تنگه هرمز  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نفتکش از امارات متحده عربی در تنگه هرمز به طور ناگهانی مسیر خود را به سمت ایران تغییر داده و ارسال مختصات خود را متوقف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری اسوشیتد پرس اطلاع داد: تانکر ریاح که درامارات متحده عربی ثبت شده است چند روز پیش در زمان عبورش از تنگه هرمز مسیرش را به سمت ایران تغییر داده و سپس از ارسال اطلاعات مربوط به محل خود خودداری نمود.

این خبرگزاری اطلاع می دهد که فعلا مشخص نیست چه اتفاقی برای تانکری که با پرچم پاناما حرکت می کرد، عصر شنبه پس از ساعت 23.00 به وقت محلی افتاده است.

براساس اطلاعات این خبرگزاری تانکر ریاح معمولا در مسیر دوبی یا شارجه در سمت ساحل غربی امارات حرکت می کرد و سپس تنگه هرمز را رد کرده و به الفجیره در ساحل شرقی امارات می رفت.

یادآور می شود روز پنج شنبه 13 ماه ژوئن، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده پس از نجات به بندر جاسک ایران انتقال یافتند. ایالت متحده آمریکا، ایران را مسئول حمله به تانکرهای نفتی در خلیج عمان می داند، کشورهای بریتانیا و عربستان سعودی نیز با آمریکا در این خصوص هم عقیده هستند. در عین حال، وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را خلاف واقعیت می داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала