آمریکا: یکی از نفتکش ها در دریای عمان با مین "شبیه مین ایرانی" منفجر شده

© REUTERS / U.S. Navyآمریکا: یکی از نفتکش ها در دریای عمان با مین "شبیه مین ایرانی" منفجر شده
آمریکا: یکی از نفتکش ها در دریای عمان با مین شبیه مین ایرانی منفجر شده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شون کیدو، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد نفتکش کوکوکا کاریجیس، یکی از دو نفتکش مورد حمله قرار گرفته در دریای عمان با استفاده از مین دریایی شبیه مین ساخت ایران منفجر شده است.

ارائه شواهد حاکی از دست داشتن ایران در حمله به نفتکش ها - اسپوتنیک ایران
ارائه "شواهد" حاکی از دست داشتن ایران در حمله به نفتکش ها+ ویدیو
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، شون کیدو این مطلب را در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی شهر فجیره امارات عربی متحده اعلام کرده است. وی افزود صدمه های وارده به نفتکش کوکوکا کاریجیس که تحت اجاره ژاپن بود، حاکی از آن هستند که این کشتی مورد حمله هوایی قرار نگرفته است. وی گفت نظامیان آمریکایی پس از حمله آثار دست و انگشتانی را در بدنه نفتکش کشف کرده اند.
پیشتر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران اتهام دست داشتن جمهوری اسلامی در حمله به نفتکش ها در دریای عمان را بی اساس نامیده و ارتش ایران اعلام کرده که یک ناو و بالگرد را فقط برای نجات و امداد رسانی به محل حادثه فرستاده است.
یادآور می شود روز پنج شنبه 13 ماه ژوئن، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص  علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده پس از نجات به بندر جاسک ایران انتقال یافتند. ایالت متحده آمریکا، ایران را مسئول حمله به تانکرهای نفتی در خلیج عمان می داند، کشورهای بریتانیا و عربستان سعودی نیز با آمریکا در این خصوص هم عقیده هستند. در عین حال، وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را خلاف واقعیت می داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала