شکایت روسیه از بی بی سی در خصوص خبر جعلی دخالت روسیه در اعتراضات فرانسه

© Sputnik / Valeriy Melnikovشکایت روسیه از بی بی سی در خصوص خبر جعلی دخالت روسیه در اعتراضات فرانسه
شکایت روسیه از بی بی سی در خصوص خبر جعلی دخالت روسیه در اعتراضات فرانسه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زاخارووا اعلام نمود که روسیه در خصوص خبرهای "جعلی" بی بی سی در خصوص "دخالت روسیه" در فرانسه به سازمان امنیت و همکاری اروپا شکایت خواهد نمود.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، ماریا زاخارووا به طور رسمی اعلام نمود که روسیه از رسانه های بریتانیا برای اثبات مشارکت مسکو در اعتراضات ضد دولتی "جلیقه های زرد" در فرانسه به سازمان امنیت و همکاری اروپا OSCE اعتراض خواهد کرد. 
پیش از این، اولگا ایشتینا، خبرنگار روسی از سرویس خبری بی بی سی، در یک مکاتبات منتشر شده با یکی از روزنامه نگاران روسی که خبرهای پاریس را پوشش می داد، اعتراف کرد که سردبیران بی بی سی از انها خواسته اند که باید مدرکی از مداخله روسیه در اعتراضات پیدا کنند. زاخارووا تاکید کرد که روسیه در خصوص مساله تهیه خبر جعلی به سازمان های مربوطه شکایت خواهد نمود. 
وی گفت: "فردا ما نامه ای به سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) خواهیم نوشت و توجه آنها را به این خبر دروغین جلب می کنیم". 
اعتراض های سراسری در فرانسه 17 نوامبر (26 آبان) در مخالفت با افزایش مالیات سوخت آغاز شد و اکنون این تظاهرات به صحنه یاس و استیصال مردم از اصلاحات اقتصادی مکرون تبدیل شده است. جنبشی که به جلیقه زردها معروف شد، توانست دولت فرانسه را وادار به عقب نشینی کند. قرار بود دولت در سال آینده میلادی مالیات سوخت را افزایش دهد اما در پی اعتراضات این طرح لغو شد که یک تغییر موضع بزرگ در دولت مکرون به شمار می آید.    

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала