مکرون در برابر خواسته های "جلیقه زردها" تسلیم شد

© AFP 2023 / Christophe Archambaultمکرون در برابر خواسته های "جلیقه زردها" تسلیم شد
مکرون در برابر خواسته های جلیقه زردها تسلیم شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهوری فرانسه وعده کاهش مالیات بر کارگران کم درآمد را داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت: ما با اقداماتی قوی، با کاهش بیشتر مالیات ها در اسرع وقت و همچنین با کنترل هزینه های دولتی به فوریت های اجتماعی و اقتصادی پاسخ می دهیم.

رئیس جمهوری فرانسه وعده داد که کاهش مالیات بر کارگران کم درآمد را سرعت ببخشد و طرح افزایش مالیات را برای بازنشستگان ملغی کند. او تاکید کرد که حداقل دستمزد ماهانه تا یکصد یورو افزایش می یابد و مالیات بر اضافه کاری از اول ژانویه سال آینده میلادی حذف می شود. بنا بر برنامه جدید دولت مکرون، بازنشستگانی که کمتر از 2 هزار یورو دریافت می کنند طرح افزایش مالیات بر درآمد آنها لغو می شود.

مکرون در سخنانی تلویزیونی خود همچنین وعده داد که از «همه ابزارها» برای بازگرداندن آرامش به کشور استفاده کند. او که سعی می کرد آرام به نظر برسد، به «خشم» عمومی از هزینه های بالای زندگی اذعان کرد. با این حال، افزود که خشم حمله به پلیس و فروشگاه ها را توجیه نمی کند.

اعتراض های سراسری در فرانسه 17 نوامبر (26 آبان) در مخالفت با افزایش مالیات سوخت آغاز شد و اکنون این تظاهرات به صحنه یاس و استیصال مردم از اصلاحات اقتصادی مکرون تبدیل شده است.

جنبشی که به جلیقه زردها معروف شد، توانست دولت فرانسه را وادار به عقب نشینی کند. قرار بود دولت در سال آینده میلادی مالیات سوخت را افزایش دهد اما در پی اعتراضات این طرح لغو شد که یک تغییر موضع بزرگ در دولت مکرون به شمار می آید.

در تظاهرات روز شنبه گذشته، پلیس فرانسه حدود 89 هزار نیروی خود را در شهرهای مختلف فرانسه مستقر کرد و مراکز مهم گردشگری پاریس از جمله برج ایفل و موزه لوور تعطیل بود و در خیابان های اصلی نیز اغلب فروشگاه ها بسته هستند.

معترضان علاوه بر آنکه خواستار لغو مالیات سوخت شدند، افزایش مستمری بازنشستگان و حداقل حقوق کارگران از دیگر خواسته های آنان بود. دانش آموزان دبیرستانی نیز خواهان تغییر در برخی آزمون های دبیرستان ها شدند. به نوشته آسوشیتدپرس، وعده های مکرون همه خواسته هایی را که معترضان معروف به «جلیقه زردها» مطالبه کرده بودند، پوشش داده و برآورده می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала