خربزه ایرانی ۵۰۰ هزار تومان برای غیر ایرانی ها +عکس

© Sputnik / Максим Блинов /  مراجعه به بانک تصاویر استعفای وزیر اقتصاد ژاپن به خاطر خربزه
استعفای وزیر اقتصاد ژاپن به خاطر خربزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2021
اشتراک
یک فروشگاه اینترنتی خربزه مشهدی را به قیمت ۱۴ پوند و ۹۹ پنی عرضه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به تازگی تصویری از یک خربزه مشهدی که به مبلغ «۱۴ پوند و ۹۹ پنی» معادل پانصد هزار تومان قیمت گذاری شده بود در یکی از فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. شواهد نشان می‌دهد که این فروشگاه اینترنتی ایرانی با نام «calashop» در کشور انگلیس برای ایرانیان مقیم فعالیت می‌کند. همچنین در کنار عکس خربزه، نان بربری با قیمت «۲ پوند و ۵۵ پنی» برای فروش گذاشته شده است که این قیمت حدود ۶۰ هزار تومان می‌باشد. این موضوع که خربزه به قیمت پانصد هزار تومان باشد در ایران امری به دور از عقل و محال است. وقتی که یک کارمند انگلیسی ماهی ۵۰۰۰ پوند حقوق دریافت می‌کند به این معنی است که خربزه مشهدی قیمتی مناسب دارد و این ارزش پول کشور ایران است که بسیار ناچیز است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Ashemiu Sikavosh (@mister.pers)

خربزه گیاهی از تیره کدوییان که میوه‌اش درشت و شیرین و آبدار است. خربزه مشهدی یکی از گونه‌های خربزه می‌باشد که در اکثر شهرستان‌های استان خراسان کاشته می‌شود. این محصول مهم‌ترین نوع خربزه است که کشت می‌شود و طرفداران زیادی دارد. یک میوه تابستانی می‌باشد که دارای خواص بی‌شماری نیز است. از خواص خربزه هر چه بگوییم کم گفتیم مثلا خربزه دارای ویتامین A است، از این رو در ترمیم و تجدید سلول‌های بدن نقش دارد. همچنین با داشتن خاصیت ادرارآور بودن در بیماری‌های سنگ كلیه و مثانه مفید است. خربزه برای اشخاص مبتلا به سل ریوی و كم خونی مفید است.

تعدادی از کاربران از ناچیز بودن ارزش ریال ابراز تاسف کردند و تعدادی دیگر ایران را به کشور فراوانی خواندند. تعدادی دیگر از گرانی‌ها در کشور گلایه کرده و این ارزانی را تنها برای اتباع خارجی مناسب دانسته‌اند. تعدادی دیگر از تاجرانی که محصولات ایرانی را صادر کرده و با قیمت‌های دلاری می‌فروشند ابراز نارضایتی کرده و دلیل اصلی گرانی‌ها را این افراد دانستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала