لغو حجاب اجباری در عربستان +عکس

© Depositphotos.com / Massonforstockکشف ارتباط بین رنگ مو و طول عمر
کشف ارتباط بین رنگ مو و طول عمر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت کشور عربستان با صدور دستورالعملی فوری به مراجع امنیتی و انتظامی، برخورد با زنان بی‌حجاب را از ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۰ ممنوع اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، با صدور دستورالعملی فوری وزارت کشور عربستان به مراجع امنیتی و انتظامی در راستای برنامه اصلاحات ولیعهد سعودی، قانون حجاب اجباری در تمام شهرهای عربستان به جز دو شهر مکه و مدینه لغو و آزادی عمل زنان به رسمیت شناخته شد.

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی وب‌سایت برترین‌ها (@bartarinha_news) on

پیش‌تر نیز "مناهل العتیبی" زن سعودی با کشف حجاب چند روزی آداب و رسوم عربستان را زیر پا گذاشت و تصاویر و ویدئوهایی از اقدام خود در حساب شخصی‌اش در توییتر قرار داد و نوشت: «دیروز بدون اینکه با هیچگونه مزاحمتی از سوی نیروهای امنیتی روبرو شوم، در خیابان‌های ریاض گشتم.» که بسیاری از کاربران و فعالان فضای مجازی در عربستان معتقدند این اقدام با حمایت مقامات سعودی به دنبال ارزیابی واکنش جامعه درباره رفع حجاب اجباری و مقدمه چینی برای کشف حجاب زنان صورت گرفته است.

View this post on Instagram

A post shared by manisepehr (@manisepehr6558) on

کاربران لغو حجاب اجباری در عربستان، مهد اسلام را یکی دیگر از اصلاحات بن‌سلمان پس از صدور مجوز رانندگی زنان، سینما و کنسرت‌های موسیقی، می‌دانند و آن را تحسین می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by آسیانیوز ایران | asianewsiran (@asianewsiran) on

بسیاری از کاربران در واکنش به این اتفاق، انتقادات بسیاری از حجاب اجباری در ایران داشتند و عنوان می‌کنند «حجاب اجباری» در عربستان از سال گذشته لغو شده است و ایران تنها کشور با حجاب اجباری‌ست و بهتر است در ایران نیز حجاب اختیاری شود، مگر ممکن است همه‌ی دنیا ظرفیت‌شان از خانم‌ها و آقایان ایرانی بیشتر باشد؟! اما برخی از کاربران عنوان می‌کنند هرگز عربستان و قوانینش معیاری برای مردم ایران نبوده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала