سالخوردگان پیش از جوانان در صف وام ازدواج +عکس

© Fotobank.ru/Getty Images / Chung Sung-Junحلقه ازدواج
حلقه ازدواج - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افزایش آمار متقاضیان وام ازدواج با بازه سنی بالای ۶۰ سال سوژه بسیاری از کاربران در فضای مجازی شد!

به گزارش اسپوتنیک، آمارها در ایران نشان می‌دهد با تایید وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی و ارائه آن به تمام زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها از ابتدای فروردین ۹۶ باشد؛ در سال ۹۶ تعداد افراد بالای ۶۰ سال که وام ازدواج دریافت کرده‌اند ۲۲۴ نفر بوده است که این رقم در ۵ ماهه سال ۹۸ به ۲۲۴۴ نفر رسیده است. این موضوع با بازتاب‌هایی در فضای مجازی همراه شده است و کاربران با این عقیده که قانونگذار برای تصویب وام ازدواج به بازه سنی زوج‌های متقاضی این وام توجه نکرده است، این وام را تنها برای سهولت امر ازدواج جوانان می‌دانند و نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند که در این رابطه نیز یک کاریکاتور از علیرضا پاکدل با همین مضمون منتشر شده است.

View this post on Instagram

A post shared by Khabaronline.ir (@khabaronline) on

بر خلاف نظر این کاربران، کاربرانی عنوان می‌کنند وام ازدواج در ایران متعلق به همه شهروندان می‌باشد و کسانی که پس از تصویب این وام، ازدواج کرده‌اند و تاکنون این وام را دریافت نکرده‌اند، وام ازدواج به آنها تعلق می‌گیرد. بنابراین حتی ۶۰ ساله‌ها نیز حق دارند از وام ازدواج استفاده کنند و واکنش به این موضوع به نوعی توهین به سالمندان است. از طرفی این آمار جای تامل دارد که آیا وضعیت اقتصادی در کشور ایران به قدری بد است که سن ازدواج به سن ۶۰ سالگی رسیده است؟!

View this post on Instagram

A post shared by رسانه کــاکــو شیــــرازی © (@_kakoshirazi_) on

برخی از دیگر کاربران عنوان می‌کنند در موارد بسیار دیده شده است وام ازدواج به بهانه اینکه بانک مرکزی پولی برای وام نداده است به متقاضیان داده نمی‌شود اما در واقع دلیل اصلی این مسئله برشکست شدن بانک‌ها و موسسات مالی می‌باشد. جمعی نیز عنوان می‌کنند حتی وام ازدواج کمکی به ازدواج جوانان نمی‌کند و در حالی که حقیقت کتمان می‌شود امید به زندگی جوانان در ایران بسیار پایین است. اما همین کاربران ضمن اظهار تاسف به موضوع فروش دختران برای گرفتن وام ازدواج اشاره می‌کنند و عنوان می‌کنند با توجه به آمارها کودک همسری و ازدواج کودکان زیر پانزده سال در برخی نقاط کشور چهار برابر شده است که بسیار قابل تامل است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала