عقد و ازدواج دروغین برای گرفتن وام ازدواج +عکس

© Fotolia / J. Mihatschممنوعیت برنامه های ازدواج در تلویزیون ترکیه
ممنوعیت برنامه های ازدواج در تلویزیون ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در فضای مجازی آگهی‌هایی مبنی بر نیاز به فردی مناسب برای دریافت وام ازدواج و یا ازدواج صوری بنابر دلایل شخصی از سوی برخی از جوانان برای کسب درآمد منتشر می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به شرایط بد اقتصادی حاکم در ایران، جوانان برای کسب درآمد راه‌های مختلفی را پیش می‌گیرند و از آنجایی که وام ازدواج برای هر یک از زوجین ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و پس از ازدواج در صورت داشتن برخی شرایط طرفین می‌توانند شناسنامه سفید دریافت کنند، برخی از جوانان صراحتا در فضای مجازی اقدام به انتشار آگهی‌هایی برای ازدواج صوری و دریافت وام ازدواج می‌کنند و از این راه کسب درآمد می‌کنند.
برای مثال در یکی از آگهی‌ها چنین نوشته شد: «خانم ۳۳ ساله هستم و به دنبال کیسی برای ازدواج صوری می‌گردم»، اکنون در فضای مجازی مشابه این آگهی‌ها بسیار دیده می‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by باشگاه خبرنگاران جوان | YJC (@yjc.news) on

کاربران بسیاری در واکنش به این اتفاق، آن را پس رفت‌های اقتصادی اجتماعی جامعه ایران عنوان می‌کنند و این سوال را مطرح می‌کنند که چرا در چنین جامعه‌ای پس از طلاق و خواستگاری‌های صوری باید شاهد شیوع ازدواج صوری جوانان نیز باشیم؟! این کاربران عقیده دارند این اتفاق ریشه در بیکاری جوانان و عدم شرایط مناسب برای ازدواج آنان دارد؛ و خواستار رسیدگی جدی مسئولین در این زمینه‌ها و توجه بیشتر به جوانان هستند.

View this post on Instagram

A post shared by دورهمی یزدیها | yazd (@dorehamiyazdihaa) on

اما برخی از کاربران عنوان می‌کنند نباید از شنیدن ازدواج صوری ناراحت شویم چرا که برخی از این جوانان راه دیگری پیش پایشان نیست و ناگزیر به چنین انتخاب‌هایی هستند، از طرف دیگر حتی با این مبلغ هم نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

View this post on Instagram

A post shared by Farshid.ebadi journalist (@farshidebadi.tv6) on

عده‌ای از کاربران نیز چنین نظری دارند که به شرایط وام ازدواج موردی را اضافه کنند که در صورت طلاق، وام باید به صورت یک‌جا بازگردانده شود و این موضوع را نیز عنوان می‌کنند، شخصی که قبلا ازدواج کرده است و وام دریافت کرده نمی‌تواند دوباره برای دریافت وام اقدام کند.

View this post on Instagram

. 🔶🔻جزئیات اعطای #وام_ازدواج ۳۰ میلیون تومانی به زوج‌های #جوان . 🔹 تسهیلات #قرض_‌الحسنه #ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال ۱۳۹۸ سیصد میلیون (۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال با دوره بازپرداخت پنج‌ساله با اخذ یک #ضامن معتبر و سفته است، متقاضیان موارد زیر را مد نظر قرار دهند: . 🔹- افرادی که تاریخ عقد آن‌ها از تاریخ ۰۱‏.۰۱‏.۱۳۹۶ به بعد است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، از تسهیلات ازدواج به میزان ۳۰۰ میلیون ریال بهره‌مند می‌شوند. . 🔹افرادی که تاریخ #عقد ایشان قبل از ۰۱‏.۰۱‏.۱۳۹۶ بوده و در موعد مقرر ثبت‌نام کرده‌اند، اما به هر دلیل هنوز در صف سامانه بوده و موفق به اخذ وام نشده‌اند، صرفاً از #تسهیلات ازدواج به میزان ۱۵۰ میلیون ریال بهره‌مند می‌شوند. . 🔹- افرادی که قبلاً وام ازدواج دریافت کرده‌اند، نمی‌توانند از مابه‌التفاوت آن استفاده کنند. . 🔹- تشخیص معتبر بودن ضامن معرفی شده بر عهده #بانک عامل است. . 🔹- متقاضیان صرفاً می‌توانند از بانک‌هایی که امکان ثبت‌نام متقاضی در سامانه برای ایشان وجود دارد، نسبت به انتخاب بانک عامل اقدام کنند.. . 📱پایگاه خبری رسانه ای دزنو @dezno

A post shared by پایگاه خبری دزنو dezno_ir (@dezno.ir) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала