ترکیه خواهان برکناری قاضی آمریکایی تحریم‌های ایران است

© Fotolia / Tolgaildunترکیه خواهان برکناری قاضی آمریکایی تحریم‌های ایران است
ترکیه خواهان برکناری قاضی آمریکایی تحریم‌های ایران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وکیل "هالک بانک" ترکیه از قاضی مسئول رسیدگی به پرونده های نقض تحریم‌های بانکی ایران خواست کناره گیری کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رابرت کری- وکیل هالک بانک گفته است که این بانک از ریچارد برمن- قاضی فدرال در منطقه نیویورک و مسئول رسیدگی به این پرونده خواسته است تا از خود سلب صلاحیت کند. برمان از هالک بانک خواسته است این درخواست را به طور رسمی تا تاریخ چهاردهم ژوئیه (۱۳ روز دیگر) تسلیم دادگاه فدرال کند.

اتهام بانک دولتی ترکیه به انعقاد قراردادهای میلیارد دلاری با ایران - اسپوتنیک ایران
اتهام بانک دولتی ترکیه به انعقاد قراردادهای میلیارد دلاری با ایران

پیش از این دادگاه آمریکا در روز سی و یکم مارس، هالک بانک را در خصوص مساله پولشویی و کلاهبرداری مجرم ندانسته بود.

مقامات آمریکایی در پرونده فوق، ۹ نفر از جمله مهمت هاکان آتیلا- معاون سابق این بانک - را متهم به نقض تحریم‌ها کرده‌اند. آتیلا سال گذشته نیز به دلیل آنچه واشنگتن "کمک به تهران برای فروش نفت" خواند، در نیویورک محاکمه و سپس در ماه ژوئیه از زندان آزاد شده بود.

این نخستین بار نیست که هالک بانک به نقض تحریم‌های ایران متهم می‌شود. پیش‌تر و در جریان رسیدگی به پرونده رضا ضراب، نام هالک بانک مطرح شده بود. هالک بانک پیش تر با صدور بیانیه ای، اتهامات آمریکا را نادرست و تحت تاثیر انگیزه های سیاسی دانسته بود.

بر اساس نظر دادستانی منهتن، هالک بانک رمتهم به ایجاد شبکه‌ای در ترکیه، ایران و امارات برای دور زدن تحریم‌ها است و بر این اساس به گفته مقامات آمریکایی هالک بانک ۲۰ میلیارد دلار از وجوه ایران را منتقل کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала