برگزاری رزمایش نیروی پدافند هوایی ارتش ایران

© AFP 2023 / Atta Kenareابراز ناتوانی اسرائیل در مقابل موشک‌های ایرانی
ابراز ناتوانی اسرائیل در مقابل موشک‌های ایرانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رزمایش نیروی پدافند هوایی ارتش ایران تحت عنوان مدافعان آسمان ولایت ۹۸ در منطقه عمومی سمنان برگزار می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، این رزمایش با هدف ارتقاء آمادگی رزمی، هم افزایی توان پدافندهوایی نیروهای مسلح ایران در شرایط نزدیک به رزم واقعی و در منطقه‌ای به وسعت 416 هزار کیلومتر مربع برگزار خواهد شد.

در این رزمایش انواع سامانه های بومی موشکی و راداری ارتفاع پست، متوسط و بلند به عملیات مقابله با انوع تهدیدات هوایی خواهند پرداخت.

امیر علیرضا صباحی فرد ، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ایران گفت: همه تجهیزات و سامانه هایی که برای کشف، شناسایی و درگیری در خلیج فارس و تنگه هرمز استفاده می کنیم در رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸ حاضر است.

وی اظهار داشت: مرحله نخست این رزمایش شامل کشف و شناسایی اهدافی خواهد بود که توسط نیروی متخاصم برای ما به وجود خواهد آمد و در مرحله بعد نیز علاوه بر کشف و شناسایی، سامانه‌های حاضر در رزمایش با اهداف درگیر خواهند شد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ایران افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در این رزمایش سخت ترین و واقعی ترین شرایط رزم را تمرین خواهیم کرد.

به گفته امیر علیرضا صباحی فرد این رزمایش اولین رزمایش نیروی پدافند هوایی است که خردادماه امسال بعنوان یکی از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

چندی پیش نشریه آمریکایی نشنال اینترست اطلاع داد که ایران به تازگی از سامانه ای رونمایی کرده است که موشک های زمین به زمین غیر هدایت شونده را به موشک های نقطه زن تبدیل می کند.

نشنال اینترست در این خصوص نوشت سامانه «لبیک» به واحد‌های نقطه زن راکت‌های جامد فاتح ۱۱۰ شباهت دارد، اگرچه سطوح کنترل مثلثی آن وارونه شده اند. این کیت هدایت کننده بین موتور راکت و کلاهک متصل میشود تا بتواند پرتابه را به سمت هدف خود هدایت نماید. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала