ایران سامانه ای دفاعی مشابه پانتسیر روسیه می سازد

© Sputnik / Evgeniy Biyatovایران سامانه ای دفاعی مشابه پانتسیر روسیه می سازد
ایران سامانه ای دفاعی مشابه پانتسیر روسیه می سازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اطلاعات منتشرشده از سامانه پدافندی عقاب نشان می‌دهد که ایران به دنبال ساخت سامانه پدافندی توپخانه‌ای-موشکی مشابه پانتسیر روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اطلاعات منتشرشده از سامانه پدافندی عقاب و همچنین اظهار نظر مسئولان نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که ایران گام بلندی برای ساخت یک سامانه پدافندی توپخانه‌ای-موشکی مشابه پانتسیر روسی برداشته است.

پیشتر امیر الهامی جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش ایران اعلام کرده بود که "سامانه عقاب قابلیت درگیری با موشک‌های کروز و همه تهدیدات هوایی ارتفاع کم را دارد، در فاز اول این سامانه فقط یک سامانه موشکی است و در فازهای بعدی قرار است یک سامانه که توأمان از تسلیحات توپخانه‌ای و موشکی استفاده می‌کند طراحی شود".

سامانه پانتسیر برای اولین بار در سال 2003 وارد خدمت شد و در سال‌ 2008 با ارتقاهایی که روی انجام شد سامانه پانتسیر اس‌ــ‌1 ساخته شد که از قابلیت‌های بهتری نسبت به پانتسیر برخوردار بوده و هم‌اکنون به‌عنوان سامانه عملیاتی در اختیار ارتش روسیه و برخی کشورهای منطقه است. این سامانه توانایی مقابله با طیف وسیعی از هواپیماها، پهپادها، موشک‌های کروز و راکت‌های توپخانه‌ای را دارد.

سامانه پانتسیر اس‌ــ‌1 روسیه از دو توپ 30میلی‌متری با نواخت تیر 700 تیر در دقیقه بهره‌مند است که نوع بهینه این توپ‌ها قادر به شلیک حدود 2000 تیر در دقیقه نیز هستند. این سامانه همچنین از 12 موشک 57E6 با برد 18 کیلومتر و ارتفاع پرواز 15 کیلومتر بهره می‌برد که به‌صورت دو مجموعه شش‌فروندی در دو طرف این سامانه جاگذاری شده‌اند. هر موشک این سامانه 90 کیلوگرم وزن دارد که 20 کیلوگرم آن مربوط به سرِجنگی موشک است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала