سفارت روسیه در آمریکا فیس‌بوک را به سانسور متهم کرد

© Sputnik / Vitaly Podvitskiسفارت روسیه در آمریکا فیس‌بوک را به سانسور متهم کرد
سفارت روسیه در آمریکا فیس‌بوک را به سانسور متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفارت روسیه در ایالات متحده، شبکه اجتماعی فیس‌بوک را به دلیل مسدود کردن شماری از حساب‌های کاربری روس، به سانسور متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در ایالات متحده فیس بوک را به دلیل مسدود کردن شماری از حساب‌های کاربری به سانسور متهم کرد.

در بیانه سفارت روسیه در فیس‌بوک آمده است که در صورت مسدود شدن حسابی به علت انتشار اینفوگرافیک مربوط به جزایر کوریل جنوبی، این شبکه اجتماعی به متعلق بودن این جزایر به روسیه شک دارد و این بدان معناست که مدیریت آن تصمیمات کنفرانس یالتا در سال 1945 و نتایج جنگ جهانی دوم را زیر سال می‌برد. سفارت روسیه این موضوع را "شبیه به تجدیدنظرطلبی" می‌بیند.

دیپلمات‌های این سفارت موضوعات حساب‌های حذف شده را شامل اعتراضات و انتخابات در بلاروس، سیاست روسیه و اوکراین، روابط روسیه و ناتو، روابط روسیه با کشورهای همسایه و انتقاد از سیاست خارجی ایالات متحده ذکر کردند.

انتشار گزارش با عنوان روسیه هراسی توسط سفارت روسیه در آمریکا - اسپوتنیک ایران
انتشار گزارشی با عنوان روسیه هراسی توسط سفارت روسیه در آمریکا

سفارت روسیه اعلام داشت: این نتیجه گیری به خودی خود نشان می‌دهد که صحبت کردن در مورد موضوعات فوق توسط کاربران روس نامطلوب است ... این سانسور است. برای کاربران روس، فیس بوک دیگر جایی برای تبادل اطلاعات آزاد نیست زیرا تبعیض وجود دارد.

پیش از این، فیس بوک از مسدود کردن سه شبکه حساب از روسیه در ارتباط با نقض "سیاست این شبکه اجتماعی در مورد دخالت‌های خارجی یا دولتی" خبر داده بود. شبکه اول شامل 214 حساب کاربری، 35 صفحه عمومی و 18 گروه و 34 حساب اینستاگرام بود. فیس بوک ادعا می کند که از طریق این صفحات "اطلاعات نادرست" در مورد اوضاع سوریه و اوکراین منتشر شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала