فیس بوک پست ترامپ را حذف کرد

© REUTERS / LEAH MILLISفیس بوک پست ترامپ را حذف کرد
فیس بوک پست ترامپ را حذف کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فیسبوک پستی از ترامپ را بدلیل نقض حقوق مولف حذف کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پولیتیکو، بر اساس بیانیه فیس بوک، این شبکه اجتماعی ویدئوی منتشر شده از سوی رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ را که در آن صحنه ای از نوزادان سیاه پوست و سفید پوست نشان داده می‌شود را به دلیل شکایت بایت نقض حق مولف حذف کرد.

پیش از این، ترامپ در صفحات توییتر و فیس بوک خود ویدئویی را منتشر کرده بود که به نظر می رسد قطعه ای از پخش CNN است. این ویدئو نشان می دهد که چگونه یک کودک با پوست تیره از یک کودک سفید فرار می کند. این قطعه با زیرنویس‌ همراه است: "کودک وحشت زده از کودک نژادپرست فرار می کند."

توییتر این ویدئو را با یک علامت هشدار دهنده مبنی بر اینکه این پرونده رسانه‌ای "بطور خاص ساخته شده است" مشخص کرده است که این کلیپ نسخه ای از یک ویدئوی ویروسی است که CNN در سپتامبر 2019 گزارش کرده است. براساس اعلام این شبکه اجتماعی، "بسیاری از روزنامه نگاران تأیید کرده اند که این ویدئو با زیرنویس های جعلی CNN ویرایش شده است."

انتقاد توئیتری ترامپ از توئیتر - اسپوتنیک ایران
انتقاد توئیتری ترامپ از توئیتر

به گزارش پولیتیکو، روز جمعه، Jukin Media  اعلام کرد که این فیلم متعلق به یکی از شرکای آنها است و هیچ کس مجوز استفاده از آن را دریافت نکرد. این شرکت اعلام کرده است که درخواست حذف فیلم را مطابق قانون کپی رایت دهه 1990 ارائه داده است.

سخنگوی فیس بوک به این روزنامه گفت: "ما از دارنده حق انتشار این ویدیو مطابق با قانون کپی رایت عصر دیجیتال شکایتی در مورد حق چاپ دریافت کردیم و این مطلب را حذف کردیم."

 پیش از این، ترامپ حکمی را امضا کرده بود که برای حذف مصونیت در برابر ادعاهای مربوط به ویرایش محتوا از سوی شبکه های اجتماعی طراحی شده است. سرویس میکروبلاگینگ توییتر آن را "ارتجاعی و سیاسی" خواند. در بیانیه ای، توییتر به بخش 230 قانون شایستگی ارتباطات از راه دور در سال 1996 اشاره می کند، که تضمین می کند ارائه دهنده خدمات رایانه ای آنلاین را نمی توان ناشر یا منبع مستقل اطلاعات ارائه شده توسط شخص ثالث دانست.

دلیل ظهور سند ذکر شده درگیری توئیتر با ترامپ بود. پیش از این، این شبکه اجتماعی یکی از پیام های رئیس جمهور را به عنوان سخن دروغ منتشر کرده بود و یک نماد اخطار را در زیر آن قرار داده بود تا پیوندی به مقاله‌ای مبنی بر دروغ رئیس جمهور داشته باشد. ترامپ در پاسخ تهدید کرد که در صورت ادامه خف کردن صدای محافظه کاران، شبکه های اجتماعی را به شدت کنترل خواهد کرد و یا کاملاً "خواهد بست". شبکه های اجتماعی ادعا می کنند که آنها دیدگاه کسی را سرکوب نمی کنند، اگرچه محتوای خلاف قوانین آنها را حذف یا مسدود می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала