رهبر یکی از صومعه های کلیسای ارتدکس اوکراین دستگیر شد

© Sputnik / Russian Defence Ministry  /  مراجعه به بانک تصاویر صومعه "لاورای سویاتوگورسک"
صومعه لاورای سویاتوگورسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2024
اشتراک
یک دادگاه در اوکراین، مطران آرسنی، یکی از روحانیان ارشد کلیسای ارتدکس متعارف اوکراین را بدون حق آزادی به قید وثیقه به مدت 60 روز بازداشت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را امروز پنجشنبه کلیسای ارتدکس متعارف اوکراین منتشر کرده است.
اتحادیه روزنامه نگاران ارتدکس روز چهارشنبه گزارش داد که سازمان امنیت اوکراین مطران آرسنی رهبر صومعه "لاورای سویاتوگورسک" را بازداشت کرده است. سازمان امنیت اوکراین اعلام کرد که پرونده ای جنایی علیه وی با عنوان "انتشار اطلاعات در مورد حرکت، جابجایی یا ممحل استقرار نیروهای مسلح اوکراین" تشکیل داده است و او در معرض خطر محکومیت به 8 سال حبس قرار دارد.
در بیانیه کلیسای ارتدکس متعارف اوکراین آمده است: "دادگاه دادخواست دادستان را مورد بررسی قرار داد و رأی داد آرسنی، رهبر صومعه لاورای سویاتوگورسک"بدون حق آزادی به قید وثیقه بازداشت شود."
Объединительный собор в Софийском соборе, Украина - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2023
مسکو آمریکا را به تایید آزار "کلیسای ارتدکس اوکراین" توسط کی یف متهم کرد
کلیسای ارتدکس متعارف روسیه از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر خواست تا بازداشت رهبر لاورای سویاتوگورسک را به عنوان یکی دیگر از موارد نقض حقوق مؤمنان اوکراینی به ثبت برسانند.
مقامات اوکراین بزرگترین موج آزار و اذیت کلیسای ارتدکس متعارف اوکراین را در تاریخ معاصر این کشور بپا کرده اند. مقامات محلی در مناطق مختلف اوکراین با اشاره به ارتباط آن با روسیه تصمیم به ممنوعیت فعالیت این کلیسا گرفتند و پارلمان در اولین قرائت لایحه ممنوعیت عملی آن را در سراسر کشور تصویب کرد. مقامات اوکراین برخی از روحانیان کلیسای ارتدکس متعارف اوکراین را تحریم کرده اند. سازمان امنیت اوکراین به تشکیل پرونده های جنایی علیه روحانیون این کلیسا پرداخته و تحت "فعالیت های ضد جاسوسی" به تفتیش اسقف ها و کشیشان، کلیساها و صومعه ها در جستجوی شواهدی مبنی بر "فعالیت های ضد اوکراینی" رو آورده است.
صومعه "لاورای سویاتوگورسک" یک صومعه اصلی کلیسای ارتدوکس اوکراین است که در سمت چپ ساحل رودخانه سورسکی دونتس قرار دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала