مسکو آمریکا را به تایید آزار "کلیسای ارتدکس اوکراین" توسط کی یف متهم کرد

CC BY-SA 4.0 / The Presidential Administration of Ukraine / (cropped photo)"Объединительный собор" в Софийском соборе, Украина
Объединительный собор в Софийском соборе, Украина - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که ایالات متحده با محکوم نکردن اقدامات کی یف در آزار و اذیت کلیسای ارتدکس رسمی اوکراین، عملا این اعمال غیرقانونی را مورد تایید خود قرار می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، در گزارش وزارت امور خارجه روسیه در خصوص آزار و اذیت علیه کلیسای ارتودکس اوکراین آمده است:"در جریان آزار و شکنجه مومنان ارتدوکس در اوکراین، آمریکایی ها از سیاست مخرب زلنسکی انتقادی نکرده و از این طریق ظاهراً تمام اقدامات غیرقانونی کی یف در این رابطه را مورد تایید خود قرار می دهند".
وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که مشکل کلیسای ارتدکس متعارف در اوکراین "هنوز جزو اولویت های سازمان ملل و سایر سازمان های مربوطه نیست" و در پاسخ به درخواست های هیئت های دیپلماتیک روسیه، سازمان های بین المللی خود را به پاسخ های کوتاه محدود می کنند.
وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: "هیچ پاسخ مناسبی به سیاست ضد ارتدوکس رژیم حاکم در کی یف و موارد متعدد مصادره املاک و اموال و همچنین خشونت علیه روحانیون و معتقدان وجود ندارد."
در طول سال گذشته، مقامات اوکراین بزرگترین موج آزار و اذیت علیه کلیسای ارتودکس این کشور در طول تاریخ را آغاز کردند. مقامات محلی در مناطق مختلف اوکراین با اشاره به ارتباط آن با روسیه تصمیم گرفتند فعالیت این کلیسا را ممنوع و لایحه ای در مورد ممنوعیت واقعی آن در کل خاک اوکراین به پارلمان این کشور ارائه شد. سرویس امنیتی اوکراین شروع به باز کردن پرونده های جنایی علیه روحانیون این کلیسا کرد. تفتیش اسقف ها و کشیشان، در کلیساها و صومعه ها در جستجوی شواهدی مبنی بر "فعالیت های ضد اوکراینی" کماکان ادامه دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала