ایالات متحده می خواهد به اوکراین نیرو بفرستد

© AFP 2023 / Paul J. Richardsنظامیان آمریکایی
نظامیان آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2024
اشتراک
سناتور آمریکایی: برخی از قانون‌گذاران مایلند عموها، عموزاده‌ها و پسرانمان را به میدان نبرد در اوکراین بفرستند.
به گزارش اسپوتنیک، مارجوری تیلور گرین، نماینده کنگره آمریکا گفت که برخی از قانونگذاران مایلند نیروهای آمریکایی را به اوکراین بفرستند.
وی در جریان رویدادی در جورجیا گفت: "در جلسات مختلف زمزمه هایی در باره اعزام نیرو به اوکراین به گوشم رسید. برخی از قانون‌گذاران مایلند عموها، عموزاده‌ها و پسرانمان را به میدان نبرد در اوکراین بفرستند».
این نماینده مجلس گفت که با اعزام نیرو به اوکراین مخالف است. به نظر او، ایالات متحده باید در بحبوحه بحران مهاجرت در این کشور با کارتل ها مبارزه کند.
پیشتر، در 20 اکتبر 2023، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از کنگره خواست با بودجه 14.3 میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین و اسرائیل موافقت کند. 61 میلیارد دلار برای کی‌یف برنامه ریزی شده است که تقریبا نیمی از آن باید صرف تامین تسلیحات و تکمیل ذخایر خود شود.
هویتزر دی -30 نیروهای روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
انهدام مواضع استتار شده نیروهای اوکراین توسط نظامیان روسیه
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه سال 2022 میلادی عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند.به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند.روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است.مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع تغییری نکرد و پیشرفتی حاصل نشد.
سخنرانی رئیسی در مجلس دومای روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2024
دومای روسیه از وجود گروه تروریستی متشکل از مقامات آمریکا، ناتو و اوکراین خبر داد
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت. دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد ضدحمله آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
پیشتر، گرینوالد، روزنامه نگار آمریکایی که با ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعاتی آمریکا همکاری می کرد، در پادکستی در توئیتر نوشت که تسلیحات، از جمله آنهایی که در دست نئونازی‌های اوکراینی است، از طریق بازار سیاه در سراسر اروپا و خاورمیانه پخش خواهد شد. مانند هر جنگ دیگر ایالات متحده، احتمالاً زمان نشان خواهد داد که ما علیه گروه‌هایی که به سلاح‌های "از دست رفته" خودمان در این درگیری مسلح شده‌اند، وارد جنگ خواهیم شد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала