گزارش و تحلیل

چه کسی از حمله تروریستی مسکو منتفع می شود؟

© Sputnik / РИА Новости /  مراجعه به بانک تصاویر حمله تروریستی به کروکوس سیتی هال مسکو
حمله تروریستی به کروکوس سیتی هال مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2024
اشتراک
معمولا کارآگاه های جنایی وقتی که عملیات تروریستی ای انجام می شود اولین کاری که می کنند زمان و مکان حادثه و همچنین طرفهایی که از این اتفاق منتفع می باشند را بررسی می کنند تا به مسبب اصلی برسند.
اسپوتنیک - در بسیاری از شرایط افرادی که دست به اعمال تروریستی می زنند یا کلا نمی دانند برای که کار می کنند یا اینکه به آنها آموزش داده می شود در صورتی که زنده بازداشت شدند اطلاعات اشتباه به بازجویان بدهند.
یعنی عملا آنکه پشت پرده است همیشه تلاش می کند خود را دور نگه دارد.
در اکثر مواقع افرادی که دست به اعمال تروریستی می زنند افراد ابله ای هستند که بدون هیچ اطلاعی از اینکه چه کسی آنها را با چه هدفی اجیر کرده دست به این کار می زنند.
معمولا اینها جزو افراد بسیار مفلوک جوامع مختلف هستند که در تور دستگاه های امنیتی گیر می کنند.
در مواردی که گروه های تروریستی بزرگ وحرفه ای دست اندر کار هستند معمولا اینها کاری می کنند که تروریست هایشان در صورتی که در شرایط بازداشت قرار داشته باشند خودکشی کنند یا اینکه ماموران پشتیبانی حضور دارند تا در شرایط پیچیده اگر تروریست زنده ماند و امکان بازداشت اش بود وی را خلاص کنند.
در عملیات کروکوس طبق اطلاعات اولیه که در بازجویی ها منتشر شده تروریست ها از ترکیه وارد روسیه شده اند وماموریت داشتند تا کشتار حد اکثری انجام دهند و بعد روزنه فرار به سمت اوکراین برایشان فراهم شده بود تا به اوکراین فرار کنند.
داعش کرونا را سرباز خدا نامید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2024
این کار داعش نیست؛ اظهار نظر کارشناسان در مورد حمله تروریستی در تالار کروکوس سیتی
همانند برخی تروریست هایی که در ایران اعمال تروریستی انجام داده اند اینها نیز تاجیک بودند.
عملا هم آنها هدفی جز کشتار مردم بی گناه نداشتند، یعنی نه مکان خاصی را هدف قرار داده اند و نه شخصیت خاصی را.
این بدین معنا است که هدف اینها فقط ایجاد رعب و وحشت میان مردم، عموم مردم روسیه بوده.
مثلا در عملیات تروریستی در کرمان آنها مزار شهدای شهر کرمان و مناسبت سالگرد ترور شهید سلیمانی و طرفداران شهید سلیمانی را هدف قرار داده بودند.
اما در موسکو ماجرا کاملا متفاوت است، مردمی از طیف های مختلف که برای تفریح به کروکوس رفته بودند هدف قرار گرفته شده اند، یعنی آنچه به آن یک عمل تروریستی کور می گویند.
این عملیات فقط زمانی رخ می دهد که امر دهنده به دنبال آن است که بگوید کشور نا امن است و ساختار امنیتی و سیاسی را هدف قرار می دهد.
عملا اینها پس از انتخابات روسیه و دقیقا فردای وتوی روسیه بر خلاف نظر آمریکا در شورای امنیت و پس از شکست های پیاپی ارتش اوکراین چنین کاری را انجام داده اند.
چنین اتفاقی فقط به نفع آنهایی می باشد که از بابت نتیجه انتخابات روسیه ناراحت هستند، چون اکثریت قاطع مردم روسیه بر عکس خواست آنها رای داده اند.
Оцепление и пожарные машины у концертного зала Крокус Сити Холл, где произошла стрельба - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2024
گزارش و تحلیل
عاملان جنايت تروريستی مسکو شکست در برابر روسيه را پذیرفته‌اند
همچنین به نفع آنهایی می باشد که از اقدام روسیه در شورای امنیت ناراحت هستند و می خواهند به روسیه پیغام بدهند که ما می توانیم امنیت شما را به هم بزنیم.
همچنین به نفع آنهایی است که در جنگ شکست های پیاپی خورده اند و دست و پا می زنند که چه کار کنند و می خواهند به روسها بگویند ما می توانیم پشت جبهه شما را هدف قرار دهیم.
واکنش های برخی کشورها به این اتفاق هم به نوعی نشان می دهد که اینها پشت پرده در این ماجرا دخیل بوده اند.
کافی است این واکنش ها را با واکنش های اینها در قبال حمله حماس به اسرائیل مقایسه کنید تا منظور بنده را متوجه شوید.
وجود استاندارد های دوگانه به شکلی وحشتناک.
امری که امروزه موجب آن شده که کل جهان به هم ریخته شود.
امروزه اکثر نوک پیکان اتهام ها به سمت اوکراین است.
کارشناسان مربوطه می دانند از قبل از شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین آمریکایی ها تعداد زیادی از نیروهای داعش را از جاهای مختلف جهان در اوکراین جمع کرده بودند و اینها در جنگ بر علیه روسیه با اوکراین همکاری داشتند و به این دلیل می توان تصور داشت که اوکراین از همین عناصر که آمریکا در اختیارش گذاشته برای این کار تروریستی استفاده کرده باشد.
طبق قوانین و مقررات بین المللی روسیه برای دفاع از خود حق دارد دست به هر کاری که صلاح می داند بزند و جامعه جهانی ای که در قبال واکنش اسرائیل نسبت به حمله حماس سکوت اختیار کرده حق آن را ندارد نسبت به واکنش یا واکنش های احتمالی روسیه به این عمل تروریستی واکنشی نشان دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала